הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"בני ובנות 20 ו-30 פלוס": חיסון מודרנה שיחולק לצעירי ישראל קשור בדלקת-לב
הוושינגטון פוסט חושף מחקר קנדי חדש המעיד על פי 2.5 מקרים של דלקת בשרירי הלב בקרב מחוסני מודרנה, מדובר בחיסון שבנט מסתמך על החלוקתו במנה השלישית

הצנזורה ברשתות החברתיות באינטרנט הייתה ערנית ביותר לדיכוי כל פיסת מידע על "חיסונים" ותופעות לוואי שעלולות להיגרם מהן. אבל במהלך החודשיים האחרונים תיעדו רשויות הבריאות בארה"ב ובישראל מקרים נדירים של דלקת שריר הלב - עבור מתחסני מודרנה ופייזר - עתה נראה כי יש טוויסט חדש.

ביום חמישי בערב פרסם הוושינגטון פוסט דו"ח שטען כי החיסון לקורונה של מודרנה עשוי להיות קשור לסיכון גבוה יותר לדלקת בשריר הלב בקרב צעירים מכפי שהאמינו בעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה 

כזכור לאחר פגישה סודית בסוף יוני, פרסם ה-FDA בעל כורחו אזהרה על "קשר סביר" בין מקרים של דלקת שריר הלב לבין תופעות הלוואי החדשות, עתה נראה כי מחקר נוסף מאמת את החשש.

הדו"ח מסתמך על נתונים חדשים ממחקר קנדי ​​שטרם פורסם. כמה מסבך המודרנה יותר מהפייזר? ובכן, הנתונים המקדימים שהודלפו ל-WaPo מראים שהסיכון לדלקת בשריר הלב עשוי להיות גבוה פי 2.5 לאחר קבלת הזריקה. החדשות מייצגות את החבטה האחרונה למניה של מודרנה, מכיוון שלמטופלים (במיוחד גברים צעירים בשנות ה -20 וה -30 לחייהם הנחשבים בסיכון הגבוה ביותר לסבול מתופעת הלוואי) יש תמריץ להעדיף את הזריקה של פייזר על פני מודרנה.

מקורות ב-WaPo הדגישו כי המחקר החדש טרם הגיע לסיומו, וכי יש עוד הרבה עבודה לפני שה-FDA יחליט אם לצרף תווית אזהרה נוספת לחיסוני מודרנה.

החקירה, הכוללת את מנהל המזון והתרופות ואת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, מתמקדת בנתונים קנדיים המצביעים על כך שחיסון מודרנה עשוי לשאת סיכון גבוה יותר לצעירים מאשר החיסון Pfizer-BioNTech, במיוחד עבור גברים מתחת לגיל 30 ומשהו.

הרשויות גם בוחנות נתונים מארצות הברית כדי לנסות לקבוע אם ישנן עדויות לעלייה בסיכון באוכלוסייה האמריקאית.

תופעת הלוואי של דלקת שריר הלב היא נדירה ביותר ואפילו אם היא סבירה יותר בקרב אנשים המקבלים את החיסון של מודרנה, סביר להניח שהיא עדיין נדירה מאוד.

עד כה, העמדה הרשמית של ה- FDA ו- CDC היא שהאיום הנשקף מ-COVID הוא הרבה יותר גרוע מכל איום הנובע מתופעות לוואי של חיסונים, וכי כל האמריקאים מעל גיל 12 צריכים לקבל את החיסון.

אך כמו בכל שיפוט מדעי אחר, ישנם אחרים בקהילה שחולקים על כך - חלקם סבורים כי הסיכון לתופעות לוואי לצעירים עשוי פשוט לעלות על הסיכון לפגיעה כתוצאה מהידבקות ב-COVID

43% לא
57% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE