הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמריקנית לכודה באפגניסטן: "לא יודעת אם אראה את הילדים שלי"
"ביני לבין שדה התעופה יש לפחות 20 מחסומים של אנשי הטליבאן" • "גבר שעמד לידי נורה בראשו בניסיון לברוח משם, והשאיר את אשתו ותינוקה ממררים בבכי" • האם, שחוששת לחייה, שוחחה ממקום מסתורה עם "פוקס ניוז"

אמא אמריקנית שנלכדה על ידי הטליבאן מתארת אלימות מחרידה. האם מפצירה בנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לדאוג לחילוץ האזרחים האמריקנים, כך פורסם לראשונה בפוקס ניוז.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום אילוסטרציה // SHUTTERSTOCK

 

אחיה, מתרגם וקבלן צבאי לשעבר, סיפר כי לפחות שניים מעמיתיו נהרגו על ידי לוחמי הטליבאן ביומיים האחרונים.

 

"ויתרתי על התקווה"

האם, הלכודה באפגניסטן שבשליטת ארגון הטרור טליבאן, חוששת שלעולם לא תראה את ילדיה שוב ומסתתרת עם בני משפחה ובעלי ברית אפגנים לא מצליחה להגיע לשדה התעופה האמריקני בקאבול במטרה שיחלצו אותה משם, כך סיפרה ל"פוקס ניוז" בסוף השבוע.

"באמת ויתרתי על התקווה, ויתרתי על התקווה להגיע לשדה התעופה", ציינה האמא, שזהותה נשארת בדויה בשל חשש לבטחונה.

לדבריה, ישנם כ-20 מחסומי טליבאן בינה לבין שדה התעופה. לדבריה, היא הוצלפה על ידי לוחמי הטליבאן בניסיונה להגיע אל שדה התעופה. גבר שעמד לידה נורה בראשו בניסיון לברוח משם, והשאיר את אשתו ותינוקה ממררים בבכי. מאז, האמא מסתתרת וחוששת לחייה.

 

"מפחדים על חיינו"

"אנחנו הרוסים", אמרה. "אנחנו מפחדים על החיים שלנו. בכל רגע שמכונית עוברת לידי, אני מרגישה שהם הולכים למשוך ולהוציא אותנו להורג. אני לא יודעת אם אני הולכת לראות את הילדים שלי שוב".

לדבריה, המצב היה קשה - אפילו חסר תקווה. היא מעדיפה להתאבד מאשר לאפשר לטליבאן ללכוד אותה. ולמרות הבטחות הטליבאן לארה"ב כי לאמריקנים יתאפשר מעבר חופשי במחסומים המקיפים את שדה התעופה, לדבריה, היא חוששת להציג את הדרכון האמריקאי בפני חמושים שיכולים להיות חברים בארגוני טרור אחרים, כולל דאעש ואל קאעידה.

 

אפגניסטן: אישה הוצתה למוות כי "בישלה אוכל גרוע ללוחמי הטליבאן"

לנשות אפגניסטן יש הרבה מה לחשוש מהטליבאן.

הפעילה והשופטת האפגנית לשעבר נג'לה איובי טענה בשיחה עם סקיי ניוז כי הטליבאן שרף אישה בשל הבישול הגרוע שלה לכאורה.

"הם מכריחים נשים לתת להם אוכל ולבשל להם, אישה הוצתה באש למוות כי הואשמה בבישול גרוע ללוחמי הטליבאן", אמרה איובי.

התקרית אירעה לכאורה ביום חמישי באזור הצפון במדינה.

איובי הוסיפה ואמרה שהיא ברחה מאפגניסטן ברגע שהתברר שהטליבאן יעלה לשלטון והדגישה כי נשים צעירות ברחבי המדינה בדרך להפוך לעבדי מין:

"יש כל כך הרבה נשים צעירות שנשלחות בשבועות האחרונים למדינות השכנות בארונות קבורה כדי לשמש לעבדות מינית".

"הם גם מכריחים משפחות להציע את בנותיהם הצעירות ללוחמי הטליבאן. אני לא רואה היכן ההבטחה שלדעתם נשים צריכות ללכת לעבוד כשאנחנו רואים את כל הזוועות האלה".

מוקדם יותר השבוע דיווחה סוכנות הידיעות AP כי הטליבאן השתנה ובעל חזות מתקדמת יותר מאז עלה לשלטון בכך שהתיר לבנות ללמוד בבית ספר ולכתבת אחת לשאול שאלות במסיבת עיתונאים, אך אלה היו רק דברים שטחיים.

"הם התחילו ללכת מדלת לדלת, בדקו את בתי האנשים, לפעמים הכריחו פנימה. הם אומרים שהם עוזבים את האוכלוסייה לבד, אבל זה אינדיקציה לכך שזה לא נכון", אמרה אחת המרצות המערביות בקאבול, שביקשה להישאר אנונימית, אמר לסוכנות הידיעות AP.

בשבוע שעבר, כשהטליבאן השתלט על המדינה, הדובר סוהיל שהין הרחיק לכת ואמר כי דיווחים על כפייה של נערות קטינות לעבדות מין הן "תעמולה רעילה".

"כל הטענות שהאיחוד האסלאמי של אפגניסטן מכריח אנשים להתחתן עם בנות צעירות מוטעים לחלוטין. זו תעמולה רעילה", צייץ.

כפי שציין פרנסס מרטל מ'ברייטברט' בתחילת השבוע, שפת הפרוגרס וההכללה החדשה של הטליבאן לא באה לידי ביטוי בשום אופן במעשיהם.

"במקום הסרטונים שמראים רוגע לכאורה בקאבול בזמן שמנהיגי הטליבאן מסיירים ברחובות, פרסמה המדינה האיסלאמית סרטונים של כופרים שנשרפו חיים, נערפו או עונו למוות בדרך אחרת", ציין מרטל.

על פי הדיווחים, הטליבאן גם החלו למקד את הנוצרים במדינה והם הורגים אנשים עם אפליקציות תנ"ך במכשירי האייפון שלהם.

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE