הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"פרטי 53 מיליון אמריקאים נחשפו": מתקפת סייבר ענקית נגד ספקית הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב
במה שנראה כפריצת המידע הגדולה בהיסטוריה האמריקאית חברת T-Mobile על עשרות מיליוני מנוייה נחשפה לחלוטין, עתה נותר לתהות האם מקור הפריצה מקומי או שמדובר בחדירה של גורמי ביון זרים

חברת T-Mobile מסרה ביום שישי כי חקירה מתמשכת של פריצה למאגרי נתונים העלתה כי האקרים ניגשו למידע אישי של כ-5.3 מיליון לקוחות נוספים של החברה, מה שהביא את מספר הנפגעים הכולל ליותר מ-53 מיליון. חברת הסלולר השלישית בגודלה בארה"ב אמרה בתחילת השבוע כי מידע אישי של יותר מ-40 מיליון לקוחות לשעבר ופוטנציאליים נגנב יחד עם נתונים מכ-7.8 מיליון לקוחות קיימים של T-Mobile.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: טכנוהופ)

בעדכון האחרון, המגיע ימים לאחר שנציבות התקשורת הפדרלית האמריקאית פתחה בחקירתה, חשפה T-Mobile כי זיהתה 5.3 מיליון מנויים נוספים שהושפעו מההפרה וכן 667,000 חשבונות נוספים של לקוחות לשעבר שנפרצו.

הנתונים כוללים כתובות, תאריכי לידה ומספרי טלפון של לקוחות, מסרה החברה והוסיפה כי אין לה כל אינדיקציה לכך שהנתונים מכילים מידע פיננסי כגון כרטיס אשראי או נתוני תשלום אחרים.

עם זאת את העובדה הזו לא ניתן לאשר או להכחיש באופן רשמי.

הספקית של שירותי הסלולר הפכה לקורבן האחרון בשורת מתקפות סייבר על תאגידים גדולים בארצות הברית, במסגרתם האקרים מנצלים את פרטיות המערכת, והאבטחה המוחלשת על ידי משתמשים בשל מדיניות העבודה מהבית שהונהגה מאז תחילת מגיפת הקורונה כדי להשיג מידע פנימי.

"החקירה שלנו נמשכת ותמשך זמן מה, אך בשלב זה, אנו בטוחים שסגרנו את הגישה", אמרה T-Mobile לרגולטור האחראי על הנושא בממשל הפדרלי.

חלק מלקוחות T-Mobile תבעו את החברה בגין נזקים בבית המשפט הפדרלי בסיאטל, ומסרו בתביעה הייצוגית כי מתקפת הסייבר פגעה בפרטיותם וחשפה אותם לסיכון גבוה יותר של הונאה וגניבת זהות. T-Mobile הציעה את שירותי הגנת הזהות של יצרנית האנטי-וירוס "מק'אפי" בחינם למשך שנתיים לכל מי שמאמין שהנתונים שלו נפרצו.

צעד זה זכו לשבחים מצד כמה אנליסטים.

"אנו מאמינים ש-TMUS [T-Mobile] נוקטת בצעדים הנכונים הן לאבטחת המערכות שלה והן בכדי להכיל את הנפילה", אמר קית' סניידר, אנליסט מניות בחברת CFRA Research, ביום רביעי.

עם זאת קשה לאמוד כיצד הגילויים האחרונים ישפיעו על המניה של ענקית הסלולר הזוכה לתחרות מחברות קטנות וזולות יותר ברחבי ארה"ב.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE