הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עדיף טראמפ, על ג'ו הישנוני": בוריס ג'ונסון קילל את ביידן! גם טוני בלייר תוקף - "נסיגה מטומטמת"
בריטניה לא עודכנה על הצעד הנמהר והרשלני של ממשלת ארה"ב ועתה נראה כי גם הקודקודים הבריטים מביעים מורת רוח ביניהם ראש הממשלה ג'ונסון, שר הביטחון וואלאס, ואף ראש הממשלה לשעבר טוני בלייר

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, הטיח האשמות קשות בנשיא ארה"ב ג'ו ביידן על נסיגתו "המטומטמת" מאפגניסטן. במקביל בלייר כינה את תוכניתו "טרגית, מסוכנת ומיותרת".

לא רק בלייר תקף, מתברר כי גם בוריס ג'ונסון בשיחות סגורות אמר כי "סליפי ג'ו" פגע בהרתעה הבריטית-אמריקנית, וכי מצב בריטניה היה "טוב יותר עם טראמפ היה בשלטון", כך לפי דיווחי הדיילי-מייל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: DW)

כידוע, ג'ו ביידן עוזב את הטרוריסטים עם עשרות מיליארדים של נכסים ונשק אמריקאי - הנשיא ה-45 טראמפ אף דיבר על כ-83 מיליארד דולרים של רכוש צבאי שיהיה בידי הטליבאן.

במקביל, ביידן גם הוציא את החיילים האמריקאים לפני שהוציא את 40,000 האזרחים האמריקאים החיים במדינה. הנסיגה התרחשה כך שביידן סגר ראשית כל את כל בסיסי הצבא האמריקאי כצעד הראשון שלו.

לא יפלא אפוא שבלייר פיצץ את ההחלטה ה"מטופשת" של נשיא ארה"ב "וטען כי זהו צעד ש"כל קבוצה ג'יהאדיסטית ברחבי העולם מעודדת".

בלייר, שהיה ברחוב דאונינג כרה"מ שלונדון שלחה כוחות בריטים למדינה במזרח התיכון לפני 20 שנה בעקבות הפיגועים בניו יורק ובוושינגטון ב-11 בספטמבר 2001 - אמר כי על בריטניה "חובה מוסרית" להישאר לעזור לכל מי שצריך עד שהוא יהיה מפונה.

בנוסף מסר בלייר אזהרה בוטה לבוריס ג'ונסון כי אופן הטיפול של ארה"ב ביציאה מצביע על כך שאפשר פשוט לדחוק את בריטניה מהטופ של המעצמות הבינלאומיות, עם דיווחים שבריטניה נשמרה במידה רבה בחשכה לגבי העזיבה של הכוחות המזוינים האמריקאים.

היחסים בין בריטניה לארה"ב מתוחים, כאשר שר ההגנה בן וואלאס הזהיר "אף מדינה לא תוכל להוציא את כולם מאפגניסטן, שכן התאריך של מר ביידן ה-31 באוגוסט הופך את המשימה ללחוצה עוד יותר בזמן.

מקורבי הממשלה טענו כי הנשיא היה "גאגא" (לא ברור) ו"דולי" (מבולבל) בעוד ראש הממשלה כינה באופן פרטי את מר ביידן כ"סליפי ג'ו", הכינוי שטבע דונלד טראמפ.

מר ג'ונסון גם ציין כי "בריטניה היתה במצב טוב יותר עם טראמפ", כך לפי הדיילי מייל.

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE