הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שבועות ספורים אל תוך שנת הלימודים החדשה בארה"ב: מאות בתי ספר עברו ללמידה מרחוק
עשרות משרדי חינוך ברחבי ארצות הברית נאלצו להפסיק את הלימודים בכיתות בעקבות התפרצויות של נגיף הקורונה. מומחית למחלות זיהומיות טוענת שזוהי התוצאה של גישה שגויה של משרדי החינוך ורשויות הבריאות: "המשבר לא הסתיים"

במהלך השבועות האחרונים תלמידים ברחבי ארצות הברית פתחו את שנת הלימודים החדשה בבתי הספר שלהם, אולם מאז משרדי חינוך רבים נאלצו להורות על עצירת הלימודים בכיתות, או לחילופין לעבור למתוכנת משולבת שבה הם לומדים מהבית בחלק מהימים, ומגיעים לבתי הספר בשאר הימים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי הדיווחים בסוכנות הידיעות AP, יותר מ-80 משרדי חינוך ברחבי ארה"ב נאלצו להפסיק את הלימודים בכיתות או לדחות את פתיחתה של שנת הלימודים החדשה לאור הזינוק בתחלואת הנגיף.

ההתפרצויות בבתי הספר החלו בערים ומחוזות הקטנים יותר, בהם בדרך כלל שנת הלימודים נפתחת מוקדם יותר מאשר בערים הגדולות.

כך למשל, בג'ורג'יה - מדינה שבה חובת מסכות בבתי הספר אסורה - יותר מעשרים משרדי חינוך מקומיים נאלצו להפסיק את הלימודים בכיתות: "אין לנו מספיק מורים ועובדים אחרים שיכולים להתמודד עם כמות כה גדולה של נשאים", הסביר אדי מוריס, מפקח החינוך במחוז ג'ונסון במדינה, בו 40% מהתלמידים הוכנסו לבידוד והלימודים מתקיימים מהבית עד ה-13 בספטמבר.

שלא במקרה, ביום שישי האחרון מחלקת בריאות הציבור של ג'ורג'יה פרסמה נתונים חדשים, מהם עולה שאחד מתוך כל 100 תלמידים אובחן כחיובי לקורונה במהלך השבועיים האחרונים.

 

לימודים מרחוק במחוז ג'ונסון בג'ורג'יה, בו 40% מהתלמידים נמצאים בבידוד (צילום: AP)

 

במקביל למצב בג'ורג'יה, גם רשויות הבריאות בפלורידה עוקבות בדאגה אחר ההתפתחויות האחרונות בבתי הספר במדינה. במשרד החינוך במחוז פאלם ביץ', בו הוכרז מצב חירום לפני ימים אחדים, אמרו לאחרונה שמאות תלמידים הלומדים במחוז נדרשו להיכנס לבידוד לאחר שאובחנו כחיוביים לנגיף, או לחילופין באו במגע עם מישהו שנדבק.

נכון ליום שישי האחרון אובחנו 51 נשאי נגיף הקורונה, ביניהם 37 תלמידים ו-14 מורים. בחלק מבתי הספר מדובר במקרה בודד או שניים של קורונה, אך בחלק קטן קיים חשש להתפרצות של הנגיף. עם כ-179 אלף תלמידים, משרד החינוך של מחוז פאלם ביץ' הינו העשירי בגודלו בארצות הברית. מוקדם יותר השנה קבע מפקח החינוך הראשי מייקל בורק, כי כלל הנמצאים בשטח בית הספר יחויבו לחבוש מסכות.

במחוז נוסף בפלורידה, הילסבורו, יותר מ-5,500 תלמידים הוכנסו לבידוד בעקבות התפרצות של הנגיף בבית הספר. אגב, בדומה לג'ורג'יה, גם בפלורידה המושל הרפובליקני של המדינה אסר על חובת מסכות בבתי הספר.

 

תלמידים בבית ספר יסודי במדינת וושינגטון, מוקדם יותר השנה (צילום: AP)

 

למרות הזינוק בתחלואה שנרשמה בקרב תלמידי בתי הספר, חשוב להזכיר שמרבית המומחים למחלות זיהומיות סבורים שכן ניתן לקיים את הלימודים בתוך הכיתות בצורה בטוחה. יתרה מכך, מרביתם אף מסכימים שבני נוער וילדים נפגעו, הן בפן החברתי והן בפן האקדמי, בעקבות סגירת בתי הספר בראשית המשבר אשתקד.

לדעתה של ד"ר טינה טן, מרצה באוניברסיטת נורת'ווסטרן היוקרתית ויו"ר מדור מחלות זיהומיות באקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP), סגירתם של מאות בתי הספר בשבועות האחרונים נובעת מגישה שגויה של משרדי החינוך ורשויות הבריאות:

"אנשים צריכים להבין שהמשבר לא הסתיים. מדובר בבעיה אמיתית וסוגיה בריאותית חשובה. עלינו לעשות הכל כדי למנוע את התפשטות הנגיף בקרב תלמידים ועובדי בתי הספר", היא אמרה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE