הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש דחה את הערעור - ומאלץ את ביידן להמשיך במדיניות הגבולות של טראמפ
הדמוקרטים כשלו בניסיון לבטל את מדיניות "הישארו במקסיקו" אותה החיל הנשיא הקודם, ולמעשה העניק ניצחון לטקסס ומיזורי הנלחמות בגל המהגרים החמור

בית המשפט העליון הוציא צו אשר מאלץ את ממשל ביידן להמשיך במדיניות "הישארו במקסיקו" של ממשלת טראמפ, המחייבת מבקשי מקלט רבים להמתים במקסיקו בזמן שהם מחכים לשימוע על בקשת המקלט שהגישו לארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

צו בית המשפט, שנקבע בשלישי בערב, דחה למעשה את בקשת משרד המשפטים אשר מתדיינים בנושא מאמציו של הנשיא ביידן לבטל את התוכנית.

פסק הדין הוא ניצחון למדינות טקסס ומיזורי, אשר פנו לבית המשפט בעקבות ביטול המדיניות שהחיל טראמפ. השופט המחוזי, מתיו קסמריק, הורה ב-13 באוגוסט לממשל ביידן להחזיר את מדיניות "הישארו במקסיקו" תוך שבעה ימים. קסמריק קיבל טיעונים מהפרקליטות הרפובליקנית של טקסס ומזיורי, לפיה ממשל ביידן לא עמד בדרישות החוק להתחשב בכל הגורמים הרלוונטיים לפני שעצר את המדיניות של הנשיא הקודם.

מבקרי המדיניות של טראמפ אמרו כי היא מסכנת את חייהם של מהגרים בכך שהיא מחייבת אותם להמתין מעבר לגבול, כולל בערים הסובלות מכנופיות, סמים ואלימות קשה. עוזריו של טראמפ אמרו כי זה מנע את הבעיה של מהגרים שמלכתחילה לא תכננו להגיע לדיונים בעניינם לאחר שנכנסו לשטח ארה"ב.

תומכי זכויות מהגרים התאכזבו מההחלטה של בית המשפט העליון, אך הדגישו כי לביידן עדיין יש סמכות לבטל את המדיניות הזו באמצעות תהליך חדש. "ממשל ביידן צדק כאשר ביטל את מדיניות טראמפ, שכל מטרתה הייתה להעניש אנשים על כך שהם מבקשים מקלט, על ידי השארתם בתנאים עלובים ומסוכנים", אמר עומר ג'דוואט, מהאיגוד האמריקני לחירויות האזרח. "הממשלה חייבת לנקוט בכל הצעדים הקיימים כדי לסיים לחלוטין את המדיניות הלא חוקית הזו".

 

(צילום: רויטרס)

 

פאולה לואיסי, מארגון שמטרתו לאחד משפחות מהגרים, אמרה: "אנשים רבים שמחכים במקסיקו לתשובה לבקשת המקלט – נחטפו, נאנסו ואף נהרגו כתוצאה ישירה מהמדיניות הזו. הם הגיעו לפתחנו עם אמונה באמריקה, והממשלה שלנו שלחה אותם לסכנה. איננו יכולים לקבל את המדיניות הזו, ואפילו לא זמנית, המפרידה בין משפחות. אנו קוראים לממשל ביידן לעשות כל שביכולתו כדי לשים קץ למדיניות האכזרית".

התוצאה בה ביהמ"ש מחייב את ממשל ביידן להמשיך במדיניות "הישארו במקסיקו" היא חלק ממאמץ של השמרנים להשאיר ולמנף תקדימים משפטיים שהחלו במהלך נשיאותו של טראמפ, בעיקר בנושא הגירה אך גם נושאים אחרים, אותם ממשל ביידן מנסה לבטל.

לאחר שלא הצליח להשהות את התוכנית על ידי בית המשפט הפדרלי לערעורים בשבוע שעבר, ממשל ביידן ביקש מבית המשפט העליון להתערב. השופט שמואל אליטו השהה זמנית את צו ביהמ"ש המחייב חזרה למדיניות "הישארו במקסיקו", אך הצו בוטל ביום שלישי על ידי ביהמ"ש העליון.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE