הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שפל חדש - "תסתדרו בכוחות עצמכם": משרד החוץ האמריקאי פרסם "הודעה אחרונה" עבור אזרחים אמריקאים באפגניסטן
נראה כי אין גבול לחולשתו של ממשל ביידן ושל מחלקת המדינה והפנטגון. עתה הסקנדל החדש שנחשף על ידי כתב NBC רק מוציא את האמת המטרידה - הממשל איבד כל יכולת לסייע לאזרחיו הכלואים באפגניסטן לאחר ה-31 באוגוסט

בדיוק כשנדמה שהשקיעה בבוץ של ממשל ביידן באפגניסטן לא יכלה עוד להחמיר, מסר משרד החוץ "הודעה אחרונה" לאמריקאים שנתקעו במדינה ביום שלישי בו התריע בפניהם כי הם יהיו "ללא סיוע".

רק כדי למחוק את האזהרה דקות לאחר מכן.

בהודעה נכתב, "זוהי ההודעה הסופית לאזרחים אמריקאים המעוניינים לצאת מקאבול. אזרחים אמריקאים שבוחרים להישאר באפגניסטן צריכים להיות מוכנים לארגן את יציאתם ללא סיוע מממשלת ארה"ב".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Haroon Sabawoon/Anadolu Agency via Getty Images)
 

ההודעה היא המשך לדפוסי הפעולה שראינו בקרב עובדי השגרירות בקאבול שלמעשה החלו להבין בשבועיים החולפיים שוב ושוב, כל פעם מחדש, כי הם בעצם בכוחות עצמם לאחר שהטליבאן השתלט על ארצם.

כתב חדשות NBC ריצ'רד אנגל ציין כי ההודעה נמחקה חצי שעה לאחר שנשלחה:

כאשר ה-Daily Caller ביקש ממשרד החוץ הבהרה, הם קיבלו את התשובה הבאה:

"שלחנו מייל לאזרחים אמריקאים מוקדם יותר שנמחק מסיבות טכניות. זמן קצר לאחר מכן שלחנו דוא"ל מתוקן, ועל הנמענים לפעול לפי ההוראות בהודעה זו. מטעמי אבטחה, אנחנו לא הולכים להיכנס לפרטים נוספים".

ההתפתחות האחרונה מגיעה לאחר שמחלקת המדינה רשמה בשבוע שעבר מכתב, שנחתם על ידי מספר מדינות אחרות (אך לא כאלה מהמזרח התיכון), שבעצם ביקש מהטליבאן להיות נחמד לאנשים באפגניסטן.

מעט פתטי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE