הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
העיר ניו יורק: 97% מהמאושפזים בעיר עם קוביד לא חוסנו
נתוני העיר: 0.2% מכלל תושבי ניו יורק המחוסנים במלואם נאלצו להתאשפז בגלל COVID בתוך אותו הזמן • כ-3% מהמאושפזים קיבלו רק חיסון אחד • 97% מהאנשים שמתו מהנגיף מאז ינואר לא קיבלו את החיסון

הרוב המכריע של תושבי ניו יורק שאושפזו עם קוביד-19 מאז ינואר לא קיבלו זריקת חיסון לפני שביקשו טיפול, זאת על פי נתונים סטטיסטיים חדשים מהעיר, כך פורסם ב"ניו יורק דיילי מייל".

מה-17 בינואר ועד ה-7 באוגוסט, כמעט 97% מהמאושפזים בעיר עם קוביד לא חוסנו. יותר מ-97% מהאנשים שמתו מהנגיף מאז ינואר לא קיבלו את החיסון, כך עולה מנתוני העיר.

בניגוד גמור, 0.2% מכלל תושבי ניו יורק המחוסנים במלואם נאלצו להתאשפז בגלל COVID בתוך אותו הזמן. כ-3% מהמאושפזים קיבלו רק חיסון אחד.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום אילוסטרציה // SHUTTERSTOCK

 

"השורה התחתונה היא שהחיסון פועל באופן גורף וזה מונע מאנשים להתאשפז, מונע מאנשים לקבל את המחלות הקשות ביותר, ובוודאי, והכי חשוב להגן על החיים", כך אמר ראש העיר דה בלאזיו בבוקר יום רביעי.

 

זריקת 'בוסטר' נוספת של החיסון לקורונה שפותח ע"י ג'ונסון אנד ג'ונסון מעלה את רמת הנוגדנים בדם פי 9, בהשוואה לאנשים שקיבלו רק את זריקת החיסון הראשונה. כך עולה ממחקר חדש שפורסם ע"י ענקית התרופות האמריקאית.

 

ג'ונסון אנד ג'ונסון: "רמת הנוגדנים בדם מזנקת לאחר זריקת 'בוסטר' נוספת"

בהודעתה של ג'ונסון אנד ג'ונסון נמסר שנתונים ראשוניים ממחקר רחב היקף חושפים שזריקת הבוסטר "יוצרת זינוק חד ומהיר ברמת הנוגדנים בדם, ופי 9 יותר מאשר רמת הנוגדנים בדם שנמדדו 28 יום לאחר קבלת זריקת החיסון הראשונה".

חשוב להסביר שמדובר במחקר שנעשה ע"י ג'ונסון אנד ג'ונסון, ויש להמתין למחקר שייעשה ע"י ישות עצמאית כלשהי, למשל המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) או מנהל המזון והתרופות (FDA).

 

 

כמו כן, יש לזכור שהחיסון שפותח ע"י ג'ונסון אנד ג'ונסון ניתן בזריקה בודדת, בשונה משני החיסונים הנוספים שמאושרים לשימוש בארה"ב - פייזר ומודרנה - שניתנים באמצעות שתי זריקות בהפרש של כשלושה שבועות.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"כבר הוכח שזריקת חיסון אחת יוצרת רמת נוגדנים בדם גבוהה במיוחד, שנשמרת במשך שמונה חודשים", הסביר ד"ר מתאי מאמן, מנהל חטיבת המחקר ופיתוח בג'נסן (חברת תרופות בריטית השייכת לג'ונסון אנד ג'ונסון), "כעת אנחנו רואים שגם זריקת בוסטר של חיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון מעלה את רמת הנוגדנים".

כזכור, מוקדם יותר החודש רשויות הבריאות בארצות הברית העניקו אישור לשימוש חירום לחיסוני פייזר ומודרנה, במסגרתו ניתן לספק מנת חיסון שלישית לאנשים עם מערכת חיסונית חלשה, למשל חולי סרטן ומחלות קשות נוספות.

זמן קצר לאחר מכן, בממשל הפדרלי וב-CDC הצביעו על ה-20 בספטמבר כמועד שבו יחלו לספק זריקת חיסון שלישית, שמונה חודשים לאחר קבלת זריקת החיסון השנייה.

לא ברור כיצד המחקר החדש של ג'ונסון אנד ג'ונסון ישפיע על מסגרת הזמנים לשבועות הקרובים, אולם לפי ההערכות זריקת הבוסטר לא תאושר לשימוש לפני ה-20 בספטמבר. עם זאת, לא מן הנמנע שהאישור יתקבל שבועות בודדים לאחר מכן.

 

נתוני ה-CDC מראים ש-202,041,893 אמריקאים, או 60.9% מהאוכלוסייה של ארה"ב, קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת. כמו כן, 171,367,657 אמריקאים, או 51.6% מהאוכלוסייה, מחוסנים באופן מלא. בקרב הזכאים להתחסן (בני 12 ומעלה), 71.2% קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת ו-60.4% מחוסנים באופן מלא.

מתוך כ-363 מיליון מנות חיסון שניתנו ברחבי ארצות הברית, רק 14,160,458 היו מנות חיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון. מרבית זריקת החיסון שניתנו היו של פייזר (כ-205 מיליון) או מודרנה (כ-143 מיליון).
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE