הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טרור בקאבול: 12 אמריקנים נרצחו בפיגוע מורכב, רובם לוחמי מארינס
כפי שדיווחנו לראשונה מוקדם יותר הבוקר נראה כי איומי דאעש התממשו מוקדם מן הצפוי • שני מחבלי דאעש התפצצו סמוך לנמל התעופה בעיר • יותר מ-60 הרוגים

שני מחבלי דאעש שנשאו על גופם מטעני חבלה אחראים לרציחתם של אנשי צבא אמריקנים וכן אפגאנים רבים באזור הומה אדם מחוץ לנמל התעופה של קאבול, כך ציין היום (חמישי) דובר הפנטגון.

12 אנשי שירות אמריקנים נהרגו בפיגוע ההתאבדות מחוץ לשדה התעופה, כך מסרו גורמים אמריקאים לכתב לוקאס טומלינסון מ"פוקס ניוז". עשרות אנשי שירות נפצעו גם הם בפיצוץ, הוסיפו הבכירים.

מספר ההרוגים הכולל הגיע ל-60, וכן מספר ההרוגים מקרב אנשי הצבא עשוי גם לעלות, כך מסרו גורמים אמריקאים לג'ניפר גריפין מ"פוקס ניוז".

הפיצוצים הקטלניים הגיעו כאשר ארצות הברית ומדינות מערביות אחרות התרוצצו במטרה להשלים פינוי מאסיבי של אזרחיהן ועל רקע אזהרות גוברות מפני האיום בפיגועי טרור.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוספים את הגופות מהרחוב

 

"אנו יכולים לאשר כי מספר אנשי שירות אמריקאים נהרגו בפיגוע המורכב של היום בשדה התעופה בקאבול. יש גם מספר פצועים. אנו יודעים גם כי מספר אפגאנים נפלו קורבן לתקיפה המחרידה הזו", אמר דובר הפנטגון ג'ון אמרה קירבי ביום חמישי. "המחשבות והתפילות שלנו יוצאות לאהובים ולחברים לצוות של כל ההרוגים והפצועים".

גורמים רשמיים בארה"ב סבורים שדאעש עומדים מאחורי הפיגוע, ואף מספר כלי תקשורת כמו ה-CNN הכריזו על כך באופן רשמי. מקור נוסף אמר ל-CNN כי יתכן שיחלפו מספר שעות עד שבכירים אמריקאים יצליחו לזהות את האנשים הספציפיים שביצעו את פיגוע ההתאבדות.

פיגוע ההתאבדות בוצע מחוץ ל"שער אבי" בנמל התעופה הבינלאומי חמיד קרזאאי בכניסה הראשית של שדה התעופה - ליד שורות אפגנים המנסים לעלות על טיסות פינוי. גורם אמריקני ציין כי בעקבות הפיצוץ נשמעו גם יריות במקום בו שהו כ-5,000 אפגנים ומספר אמריקנים שביקשו גישה לשדה התעופה. הפיצוץ השני התרחש מחוץ ל"מלון הברון", אומרים הגורמים.

 

(צילום: ניו יורק פוסט)

 

כוחות אמריקאים החליפו ירי זמן קצר לאחר הפיצוץ ההוא, כך מסרו גורמים ל"פוליטיקו". הפיצוץ השני אירע מחוץ למלון הברון הסמוך במה שהפנטגון מתאר כ"פיגוע מורכב".

גורם רשמי אמר לרויטרס כי מספר הנפגעים האמריקאים צפוי לגדול. בית החולים לחירום בקאבול מטפל במעל ל-100 פצועים.

צילומים מחרידים מהמקום מראים יותר מעשרה גופות פזורות כמו פסולת בתעלה לאחר הפיצוץ בשער שדה התעופה. התגלו גם תמונות של אנשים ספוגי דם שהובהלו מהמקום בנמרצות.

גבר אפגני שהיה סמוך לפיצוץ הראשון סיפר כי לכמה אנשים חסרים חלקי גוף. אחר סיפר ל"פוקס ניוז" כי נערה צעירה מתה בזרועותיו.

הנשיא ג'ו ביידן קיבל תדרוך על הפיצוצים, כך אמר גורם בבית הלבן. הוא היה בפגישת ביטחון אודות המצב באפגניסטן כשהתרחש הפיגוע הראשון.

ארה"ב ובעלות בריתה הזהירו מפני מתקפת טרור אפשרית של דאעש טרם המועד האחרון לסגת מהמדינה (31 באוגוסט). שעות ספורות לפני הפיצוץ, שגרירות ארה"ב בקאבול דחקה באמריקאים להתרחק משדה התעופה בגלל "איומי ביטחון מחוץ לשערים".

התראה ביטחונית של משרד החוץ גם הזהירה את אלה שנמצאים בשלושה שערים ספציפיים לשדה התעופה כי עליהם "לעזוב מיד".

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן אמר כי עד 1,500 אזרחים אמריקאים נותרו תקועים באפגניסטן, אך המספר רב יותר ככל הנראה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE