הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דאגה במערכת הבריאות: אנשים לוקחים תרופה נגד תולעים לבעלי חיים – כטיפול מפני הקורונה
יותר ויותר מאמינים שתרופה נגד טפילים אצל חיות תספק עבורם הגנה ואף טיפול מפני הנגיף – וזאת למרות שה-CDC וה-FDA הזהירו מספר פעמים נגד צריכת הכדור

למרות אזהרות חמורות של גורמי בראיות פדרליים, אנשים ברחבי ארצות הברית מנסים להשיג תרופה נפוצה לטיפול או מניעת טפילים בבעלי חיים – מאחר שהם מאמינים כי זה יגן עליהם מפני נגיף הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

עלי הדיווחים, התרופה, איברמקטין, נחטפה ממדפי החנויות במספר מדינות, בהן טקסס ואוקלהומה, למרות שלא אושרה על ידי ארגוני הבריאות לטיפול או מניעה מפני קורונה לבני אדם.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, מסר כי "מתן איברמקטין בבתי המרחקת הקמעונאיים זינק, כמו גם השימוש בתכשירים וטרינריים הקיימים ללא מרשם, אך לא מיועדים לשימוש בבני אדם. ה-FDA הזהיר מפני הסיכונים האפשריים בשימושים אלה נגד הקורונה".

בתחילת החודש, מנהל המזון והתרופות האמריקני מסר כי הוא רואה "עניין גובר" בתקופה, וכי כבר התקבלו דיווחים על "מטופלים שהזדקקו לטיפול רפואי ואושפזו לאחר טיפול עצמי עם איברמקטין המיועד לסוסים". עם זאת, הרבה חפיסות נמכרו בחנויות באזור דאלאס ופורט וורת', טקסס. כך דווח ב'דאלאס מורנינג ניוז'.

נוח קרזיקובסקי, מנהל חנות בטקסס, אמר כי הוא רואה המון לקוחות חדשים המחפשים את הכדורים. "אפשר להבחין בין אנשים שיש להם חיות חווה, לבין אלה שלא. ואנחנו רואים עכשיו הרבה אנשים שאין להם חיות", אמר קרזיקובסקי.

אלכס גיגר, מנהל חנות באוקלהומה סיטי, קנזס, אמר כי הרבה אנשים הגיעו אליו וביקשו את התרופה. מנכ"ל מרכז הרעלים והתרופות של אוקלהומה, סקוט שייפר, אמר ל'פוקס ביזנס' שהם קיבלו החודש שבע שיחות בנוגע לאברמקטין, בעוד ביולי התקבלו שלוש בקשות. "אנו מודאגים מאוד שאנשים נוטלים תרופות ללא מרשם רופא, וכי אין הכוחות מהימנות כי התרופה יעילה לטיפול או מניעה של קורונה", אמר.

הטבליות של איברמקטין מאושרות על ידי ה-FDA רק "לטיפול באנשים שסובלים ממחלת סטרוילואידיאזיס במעי ואונצ'וצריאזיס, שני מצבים הנגרמים כתוצאה מתולעים טפיליות". על פי הסוכנות, צורות מסוימיות של התרופה מאושרות גם לטיפול בטפילים כמו כינים בראש ולמחלות עור כמו רוזצאה, ובפעמים אחרות "משמשות למיעת מחלות, תולועים וטפילים פנימיים וחיצוניים מסוימים בבעלי חיים".

13% לא
87% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE