הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המחקר הישראלי החשוב בהיסטוריה": רעידת אדמה מדעית - "למחוסנים פי 13 סיכוי לחלות בדלתא מאשר לבעלי חסינות טבעית"
הלם טוטאלי בעולם המדע והתרופות, כל הפרטים על המחקר הישראלי פורץ הדרך שעתיד לשנות את האופן בו אנו מתייחסים לחיסונים

הלם בעולם המדע שכרגיל תוכלו לקרוא עליו ראשונים רק בהיברו-ניוז.

נכון לעתה נראה כי דוקטור אנתוני פאוצ'י ושאר יועצי ה-COVID של הנשיא ביידן אובדי עצות לאור גילויים יוצאי דופן שהתפרסמו במגזין המדע היוקרתי בתבל - Science המובילים למסקנה ברורה - יש פי 13 סיכוי לאנשים מחוסנים לחלות בזן הדלתא מאשר אנשים בעלי חסינות טבעית.

אכן האמריקאים טעו לחלוטין לגבי "מדע החיסונים" של נגיף הדלתא.

ומי הוכיח זאת? מחקר של מספר רופאים ופרופסורים ישראלים מ'קופת חולים מכבי' שיצר רעידת אדמה בעולם המדע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחקר תואר על ידי בלומברג כ"ניתוח הגדול ביותר בעולם האמיתי המשווה אנשים בעלי חסינות טבעית מזיהום קודם - עם ההגנה הניתנת על ידי החיסונים החזקים ביותר הנמצאים כיום בשימוש". אכן ההשוואה הובילה לתוצאות שגם כותב שורות אלה מתקשה לעכל.

לפני כמה ימים, הזכרנו כמה מדהימה העובדה שהעיתונות הממסדית סוף סוף נותנת קול למדענים לבקר את הנשיא ביידן הקורא לשחרר את זריקות ההגברה בפעם השלישית. ובכן, המחקר הישראלי מטיל ספק באמינות ההסתמכות על חיסונים והראה כי בסופו של דבר, הסיכון למחוסנים היה פי 13 גבוה מהסיכון אליו נחשפו אלו שנדבקו בעבר ופיתחו נוגדנים, עוד התגלה כי למחוסנים סיכון גבוה פי 27 להיות סימפטומטיים לקורונה ולא רק לחלות בה.

אלכס ברנסון, עיתונאי-מדע, שהטיל ספק שוב ושוב ביעילות החיסונים והמסיכות במניעת COVID, העריך את המחקר כמספיק כדי לא פחות מאשר "לסיים כל ויכוח על חיסונים בהשוואה לחסינות טבעית".

להלן קטע מתוך דיווח של מגזין Science אודות המאמר פורץ הדרך.

הניתוח החדש מסתמך על מאגר הנתונים של מכבי שירותי בריאות, המונה כ-2.5 מיליון ישראלים.

המחקר, בראשות טל פטלון וסיון גזית ב-KSM, זרוע המחקר והחדשנות של קופת חולים מכבי, מצא שאנשים שחוסנו בינואר ובפברואר וגם כמו גם בחודשים יוני, יולי, ובמחצית הראשונה של אוגוסט, היו פי שישה עד פי שלושה-עשר בעלי סיכוי גבוה יותר להידבק בקורונה מזן דלתא מאשר אנשים לא מחוסנים שנדבקו בעבר בנגיף הקורונה.

בניתוח אחד, שהשווה בין יותר מ-32,000 אנשים במערכת הבריאות השנייה בגודלה בישראל, התגלה כי הסיכון לחלות ב-COVID-19 סימפטומטי היה גבוה פי 27 בקרב המחוסנים, והסיכון לאשפוז היה גבוה פי 8. הפעם הנתונים לא מותירים ספק רב כי זיהום טבעי הוא באמת האפשרות הטובה יותר להגנה מפני גרסת הדלתא.

כמדינה הראשונה שזכתה לחיסון נרחב, ישראל נמצאת כעת במצב בלתי נתפס: מספר המקרים היומי הגיע לרמות שיא חדשות כאשר גרסת הדלתא חודרת להגנה של החיסונים כמו סכין חמה החותכת חמאה.

לכל הפחות, תוצאות המחקר הן חדשות טובות לחולים שכבר נלחמו בהצלחה ב-COVID אך מציבות אתגר לתפיסה כי ניתן להסתמך אך ורק על חיסונים כדי לעבור את המגיפה.

"ניתוח זה הוכיח שחסינות טבעית מקנה הגנה לאורך זמן חזקה יותר מפני זיהום, מחלות סימפטומטיות ואשפוז עקב גרסת הדלתא", אמרו החוקרים שצוטטו על ידי בלומברג.

למרבה הצער, המחקר גם הראה כי כל הגנה מוגבלת בזמן.

ההגנה הניתנת על ידי זיהום טבעי דועכת עם הזמן, ממש כמו ההגנה הניתנת על ידי חיסונים: הסיכון למקרה דלתא פורץ חיסונים היה גבוה פי 13 מהסיכון לפתח זיהום שני כאשר המחלה המקורית התרחשה במהלך ינואר או פברואר 2021, אך ירד עם הזמן.

יתרה מכך, נראה כי מתן זריקה אחת של החיסון לאלה שנדבקו בעבר מגבירה את הגנתם.

ובכל זאת, הנתונים אינם מספרים לנו דבר על היתרונות ארוכי הטווח של מינוני ההגברה.

הנתונים האחרונים מראים כי החיסונים אינם מציעים בשום אופן הגנה של 90%+ כפי שפורסמה במקור על ידי ה-FDA האמריקאי לאחר אישור החירום שהעניק לזריקה.

מחקרים אחרים מצאו כי תופעות לואי מזיקות הנגרמות כתוצאה מזריקות mRNA שכיחות יותר מכפי שהאמינו בעבר.

לקריאת המחקר לחצו כאן.

 

14% לא
86% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE