הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך מורה לא מחוסנת הדביקה בקורונה 26 אנשים בבית ספר בקליפורניה
בימים הראשונים היא חשבה שיש לה אלרגיה, והגיעה בכל זאת להעביר שיעורים – בעוד היא לא עוטה מסכה, למרות דרישות ביה"ס. "ההתפרצות מדגישה את חשיבות החיסון"

מורה בבית ספר יסודי בקליפורניה, אשר לא התחסנה נגד וירוס הקורונה, הלכה לעבודה בעוד היא חולה בנגיף – והדביקה 26 אנשים, כולל מחצית מהתלמידים שלה בכיתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לימודים תחת מגבלות הקורונה (צילום: Getty Images)

 

המורה, שזהותה לא פורסמה, עובדת במחוז מרין מצפון לסן פרנסיסקו. היא פיתחה תסמיני קורונה ב-19 במאי, אך המשיכה לעבוד יומיים לפני שקיבלה את תוצאות הבדיקה, בה היא נמצאה חיובית לנגיף. כך נטען ביום שישי בדו"ח שפורסם על ידי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC.

תחילה, על פי גורמי בריאות ומומחים מקומיים, המורה חשבה כי התסמינים אותם היא חווה הם אלרגיה, ביניהם שיעול, חום וכאבי ראש. בזמן הזה, היא הגיעה לבית הספר כהרגלה, והעבירה שיעורים ל-24 התלמידים שלה, מבלי לעטות מסכה על פניה – זאת למרות דרישות בית הספר.

מחקירת גורמי הבריאות עלה כי 8 מתוך 10 התלמידים שישבשו בשתי השורות הראשונות הקרובות למורה, נדבקו ממנה בקורונה, וכך גם ארבעה ילדים שישבשו בחלק האחורי של הכיתה.

שישה תלמידים בכיתה אחרת באותו בית הספר, מגיל גן ועד כיתה ח', נמצאו חיוביים לקורונה, וכך גם שמונה הורים ואחים של התלמידים שנדבקו. כל תלמידי בית הספר שאומתו עם קורונה, היו צעירים מדי מכדי להתחסן.

בין חמשת המבוגרים שקיבלו את הנגיף, שניים מהם – הורה אחד והמורה עצמה, לא היו מחוסנים. כך מסר ה-CDC, שציין גם כי רוב המקרים היו קשורים לגרסת הדלתא, אשר אלימה יותר מכל הגרסאות האחרות של הקורונה.

"ההתפרצות הזו של נגיף הקורונה, שמקורה במורה לא מחוסנת, מדגישה את החשיבות של חיסון אנשי צוות בית הספר שנמצאים בקשר הדוק עם ילדים שאינם יכולים להתחסן, זאת בעוד בתי הספר נפתחים מחדש", נכתב בדוח של ה-CDC.

לפי דיווח באתר החדשות 'המרקורי', בית הספר עליו מדובר הוא Our Lady of Loretto בעיר נובטו, אשר קשור להתפרצות אחרת שאירעה בחודש מאי.

 

(צילום: איי.פי)

 

ביום רביעי האחרון, אנשי משרד החינוך בלוס אנג'לס (Los Angeles Unified School District, או LAUSD) אישרו שהם מתמודדים עם התפרצות נגיף הקורונה באחד מבתי הספר, לראשונה מאז פתיחת שנת הלימודים לפני קרוב לשבועיים.

לפי הודעת משרד החינוך, ישנם 11 מקרים מאומתים של קורונה בבית הספר היסודי "גרנט" בהוליווד (ברחוב וילטון, בין השדרות סאנסט להוליווד). כמו כן, במשרד החינוך ציינו שמתוך 11 המקרים המאומתים, 7 הם כתוצאה מהעברת הנגיף מאדם לאדם בתוך שטח בית הספר. עם זאת, לא ברור אם מדובר ב-11 תלמידים, או שמא מדובר בתלמידים ומורים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE