הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דה-סנטיס פונה לממשל ביידן: אתם מפקירים את מדיניות ההגירה – ואנו נושאים בעול
מושל פלורידה הדגיש כי הוא כן תומך בהגירה אחראית, אך מטרתו היא להגן על תושבי המדינה מפני חוסר המשילות בגבול אשר פותחת את השער לעבריינים מסוכנים

המושל רון דה-סנטיס ממשיך להיאבק נגד גל המהגרים, וכתב השבוע לממשל ביידן בקשה להפסיק ליישב מהגרים לא חוקיים בפלורידה –  ודרש או לגרש אותם, או לשלוח אותם למדינה שתומכת "בביזוי חוקי ההגירה שלנו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן ומושל פלורידה רון דה-סנטיס (צילום: איי.פי)

 

דה-סנטיס כתב למזכיר ביטחון המולדת אלחנדרו מיורקס, שם הביע את התנגדותו למה שהוא רואה כחוסר פעולה מצד הממשל באכיפת חוק ההגירה, או "הגנה על תושבי פלורידה מפני שחרורם של זרים עבריינים ומסוכנים".

"בעוד פלורידה פעולת להבטיח שזרים בעל עבר פלילי לא ישוחררו בחזרה לקהילה שלנו, נראה כי המחלקה לביטחון המולדת פועלת ליישוב מספר גדול של מהגרים לא חוקיים, שאין להם מעמד חוקי על פי חוקי ההגירה הפדרליים", כתב דה-סנטיס.

ממשל ביידן מפרק את פרוטוקול ההגנה על מהגרים (MPP), מה שאומר שהרבה מסתננים שנעצרים משתחררים בתוך שטח ארצות הברית עם זימון להופיע בבית המשפט או משרד ההגירה על מנת לדון על הסטטוס שלהם, אך רבים מהם נוסעים למדינה אחרת.

דה-סנטיס ציין במכתב שלו נתונים סטטיסטיים של משמר הגבול, לפיהם רק בחודש יולי, 59,691 מהגרים קיבלו הודעת להתייצב בבית המשפט, וכי מחודש יוני נרשמו 6,254 ילדים שהיגרו לארצות הברית ללא ליווי מבוגר, ושוחררו תחת חסות הרשויות בפלורידה.

דה-סנטיס, אחד מהמושלים הרפובליקנים שהתנגדו נחרצות לשינוי מדיניות ההגירה של הנשיא ביידן, והאשים אותו בזינוק הלא נתפס של מספר המסתננים, דחק במיורקס שלא ליישב מהגרים בפלורידה.

"אני מבקש ממחלקת ביטחון המולדת להפסיק באופן מיידי כל יישוב מחדש של זרים לא חוקיים בפלורידה, ובמקום זאת שאותם זרים יגורשו מארצות הברית או יועברו למדינה אשר תומכת בביזוי חוקי ההגירה שלנו", כתב. "פלורידה תומכת בהגירה אחראית אשר משרתת את האינטרסים של המדינה והעם האמריקני כולו, אך אנחנו לא יכולים לעמוד בפני ההפקרות של המחלקה שלך".

דובר מחלקת ביטחון המולדת אמר בתגובה ל'פוקס ניוז' כי "כחלק מהתהליך, סוכני משמר הגבול אוספים מידע ביומטרי וביוגרפי – טביעות אצבע, תמונות, מספרי טלפון וכתובת בארה"ב – ומבצעים בדיקת רקע לאיתור פושעים או כאלה אשר מהווים סכנה לביטחון הציבור".

עוד נמסר כי מהגרים רבים "פונים באופן יזום לסוכנות אכיפת המכס וההגירה כדי להתחיל בהליך ההגירה הרשמי שלהם. מי שלא מדווח, כמו גם כל מי שנמצא במדינה שלנו ללא מעמד חוקי, כפוף לגירוש על ידי מחלקת ההגירה".

מושל פלורידה טען כי הוא לא חי "באשליה" שהבקשה שלו תתקבל, אבל אמר שחשוב לו להדגיש ש"המדינות, ולא הממשלה הפדרלית, נושאת בעול מדיניות ההגירה הבלתי חוקית של הממשל הזה".

נוסף לכך, במכתב דה-סנטיס מבקש מידע הכולל את מספר המהגרים הלא חוקיים, כולל ילדים שנכנסו ללא ליווי מבוגר, שנתספו בגבול ומחלקת ביטחון המולדת יישבה אותם בפלורידה מאז חודש ינואר – את המידע הפרטי שלהם, אם וכמה קיבלו חיסון נגד הקורונה, וכמה לא הופיעו להליך בבית המשפט.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE