הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הבעיה הביטחונית הגדולה ביותר של ארה"ב – היא הרדיקלים שכבר נמצאים בתוך המדינה"
אלוף בדימוס, ששירת בגבול הדרומי ובעיראק, הביע את החשש שלו מכך שהתחזקות ארגוני הטרור האסלאמיים תיתן מוטיבציה לקיצוניים שבתוך ארה"ב לבצע פיגועים

תומכי טרור קיצוניים "שכבר נמצאים בארצנו" מהווים "בעיה גדולה יותר" עבור ארצות הברית מכל נושא ביטחוני אחר, כמו המשבר בגבול ארצות הברית-מקסיקו. כך אמר גנרל בדימוס בצבא ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האלוף בדימוס דנה פיטארד (צילום: Getty Image)

 

האלוף בדימוס דנה פיטארד, לשעבר מפקד בפורט בליס בטקסס, שיתף את דעתו מניסיונו המקצועי – כאשר שירת עד שנת 2013 בגבול הדרומי ואז הוביל חיילים אמריקנים במערכה נגד לוחמי דאע"ש בעיראק.

לאחר הפיגוע בשדה התעופה בקאבול, בירת אפגניסטן, בו נהרגו 13 חיילים אמריקנים ומאות אזרחים אפגנים, כמה מחוקקים בארצות הברית הביעו חשש כי טרוריסטים עשויים לחוש מוטיבציה גבוהה יותר ולנסות להיכנס לארצות הברית דרך הגבול הדרומי. "היום פיגועי התאבדות בקאבול – מחר פיגועי התאבדות בארצות הברית. על ביידן לאבטח מיד את הגבול הדרומי לפני שיהיה מאוחר מדי", אמר טוני גונזאלס, הנציג מטקסס.

אבל פיטארד אמר כי ארצות הברית מתמודדת עם "בעיה גדולה יותר" בנוגע לביטחון בתוך המדינה: הקצנה של אנשים שכבר בתוך ארה"ב.

"כן, אנחנו תמיד דואגים לכך שהגבול שלנו לא מאובטח. אבל אני חושב שהבעיה הגדולה יותר היא הרדיקלים שכבר בתוך המדינה. המחשבה על כך שהם יחצו את הגבול – הם לא חייבים", אמר פיטארד וטען כי אותם קיצוניים כבר חיים במדינה.

ארגוני טרור, כמו אל-קאעידה ודאע"ש באפגניסטן, "יכולים להסית אנשים שכבר במדינה שלנו – מה שהם כבר הראו שהם יכולים לעשות, ובהצלחה", הוסיף בראיון שהעניק ימים ספורים לאחר הפיגוע בקאבול.

כמפקד לשעבר בפורט בליס, הממוקם ליד אל פאסו, טקסס, פיטארד מודע היטב לדאגה של תושבי הגבול הדרומי בארצות הברית, במיוחד בחודשים האחרונים – כאשר יותר מ-1.2 מיליון מהגרים בלתי חוקיים הסתננו למדינה.

 

אלפי אפגנים עוד מחכים להיחלץ מקאבול (צילום: איי.אף.פי)

 

והדאגה החדשה היא שגפ פורט בליס וגם בסיס חיל האוויר הסמוך לניו מקסיקו, הם בין האתרים שנבחרו לאכלס באופן זמני פליטים אפגנים כשהם מגיעים לארצות הברית.

פקידים בממשל ביידן לא היו בטוחים לגבי כמה פליטים יאוכלסו שם, ומחוקקים אחרים וחברי הקהילה הביעו חשש לגבי יכולת הבידוק של הפליטים שיגיעו. ביום שישי, למשל, הסנאטור האמריקני טד קרוז הביע את החשש שלו:

"אני מאוד מודאג שממשל ביידן מכניס עשרות אלפי פליטים לארצות הברית מבלי לאמת אותם ביסודיות", אמר קרוז במסיבת עיתונאים באל פאסו. עם יותר פליטים שמגיעים לארה"ב ביממה, קרוז טען שאי בדיקתם "היא הזמנה לפיגועי טרור כאן בארצות הברית".

בתגובה לטענותיו של קרוז, דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי התעקשה כי ממשל ביידן "יישם מספר רב של בדיקות כדי להבטיח שהפליטים נבדקים כראוי.

פיטארד הביע אופטימיות זהירה, כאשר אמר שלפורט בליס יש את המשאבים לבצע בדיקות יסודיות של פליטים. "בפורט בליס, מבחינת איכלוס, יש את אחד מחמשת המתקנים החזקים של הצבא האמריקני", אמר. "יש הרבה מקום. יש מקומות שבהם אתה יכול לשים את המהגרים האפגנים ולשמור אותם מבודדים, עד שתעשה את הבדיקות הנצרכות. אז, יש הרבה מקום".  

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE