הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המחדל!" - הוושינגטון פוסט בחשיפה מזעזעת "ראש הטליבאן הציע לביידן שליטה בקאבול עד הנסיגה הסופית - הוא סירב"
הוושינגטון פוסט חושף את הדיל שהציע הטליבאן לממשל ביידן אשר סירב להסכים לו, הממשל יכל להציל את חייהם של מאות אפגנים ועשרות אמריקאים שנרצחו מאז בקאבול, כל הפרטים על הפגישה הסודית בדוחא, הצעת הטליבאן, והסירוב האמריקאי

על פי הדיווחים, אפשר היה להימנע לגמרי מהתוהו ובוהו באפגניסטן וממאות הנרצחים בפיגועי דאע"ש במידה והנשיא ג'ו ביידן היה מקבל את ההצעה הראשונית של הטליבאן כי לארה"ב תהיה שליטה מלאה על קאבול ועל שדה התעופה.

על פי דיווח של הוושינגטון פוסט, כשהטליבאן החל להשתלט על אפגניסטן, מנהיגי צבא ארה"ב בכירים נפגשו עם המנהיג הפוליטי של הטליבאן עבדול גאני-ברדר בעיר דוחא, שבקטאר, שם הוצע הצעה לארצות הברית לשלוט בקאבול עד שכל החיילים האמריקאים נסוגו; ההצעה נדחתה.

במפגש אישי שנערך בחיפזון דיברו מנהיגי צבא ארה"ב הבכירים בדוחא עם ראש הזרוע הפוליטית של הטליבאן.

"יש לנו בעיה", אמר גאני-ברדר לבכירי הצבא האמריקאי. "יש לנו שתי אפשרויות להתמודד עם זה: אתה [צבא ארצות הברית] לוקח אחריות על אבטחת קאבול או שאתה צריך לאפשר לנו לעשות את זה".

לאורך כל היום, ביידן נשאר נחוש בהחלטתו לסגת את כל החיילים האמריקאים מאפגניסטן.

קריסת הממשלה האפגנית לא שינתה את דעתו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגנרל מקנזי, שהיה מודע לפקודות אלה, אמר לאפגנים כי המשימה האמריקאית היא רק לפנות אזרחים אמריקאים, בעלי ברית אפגנים ואחרים בסיכון.

ארצות הברית, נזקקה לשדה התעופה לשם כך.

על כן במקום הושגה הבנה, לדברי שני גורמים רשמיים נוספים בארה"ב: כי ארצות הברית יכולה לקבל את שדה התעופה עד ה-31 באוגוסט, אך הטליבאן ישלוט בעיר.

ככל שהתגלגלו הימים, המצב הביטחוני בקאבול נעשה עוין יותר ויותר. עד שהגיע לשיא בפיגוע בשבוע שעבר שבו נהרגו 13 אנשי שירות אמריקאים ו-160 אפגנים לכל הפחות.

על פי דיווח של פוליטיקו בשבוע שעבר, ממשל ביידן הפקיד את הטליבאן באינטנסיביות רבה כל כך על אבטחת העיר, עד שלכאורה ניתנה להם רשימת שמות של אזרחים אמריקאים, בעלי גרין קארד ובעלי ברית אפגנים באזור.

כאשר נלחץ על סיפוק הרשימה, ביידן לא הכחיש את קיומה:

"היו מקרים בהם הצבא שלנו יצר קשר עם עמיתיהם הצבאיים בטליבאן" אמר, "למשל, האוטובוס הזה מגיע עם מספר אנשים X עליו קבוצת האנשים הבאה. אנחנו רוצים שתתן לאוטובוס או לקבוצה הזו לעבור”.

"אז כן היו מקרים כאלה, ולמיטב ידיעתי, במקרים האלה, כאשר רובם התרחשו, הם נתנו להם לעבור. אבל אני לא יכול להגיד לך שבאמת הייתה רשימה של שמות. יכול להיות שהיתה, אבל אני לא מכיר נסיבות. זה לא אומר שזה לא היה קיים", אמר ביידן.

ברור שאם הנשיא טראמפ היה אחראי למחדל בסדר גודל שכזה הקריאות להתפטרותו היו בלתי פוסקות.

7% לא
93% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE