הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מכתב הגנרלים": 90 גנרלים ואדמירלים קוראים לשר ההגנה ולראש המטות המשולבים להתפטר מידית
מכתב חסר תקדים של 90 מהבכירים ביותר בצבא האמריקאי בדימוס קורא למארק מיילי וללויד אוסטין לפנות את מקומם באופן מידי בשל הכישלון הצורם באפגניסטן

כמעט 90 גנרלים ואדמירלים בדימוס חתמו על מכתב הדורש את התפטרותו המיידית של הרמטכ"ל האמריקאי מארק מיליי ומזכיר ההגנה לויד אוסטין על תפקודם הלקוי בנסיגה ההרסנית מאפגניסטן.

"קציני הדגל בדימוס החותמים על מכתב זה קוראים להתפטרות ולפרישת מזכיר ההגנה (SECDEF) והרמטכ"ל (CJCS) בהתבסס על רשלנות במילוי תפקידם, בעיקר באירועים סביב הנסיגה באפגניסטן ", נכתב במכתב.

"הנסיגה הנמהרת הותירה הערכות ראשונות של 15,000 אמריקאים תקועים באזורים מסוכנים הנשלטים על ידי אויב אכזרי יחד עם 25,000 אזרחים אפגנים שתמכו בכוחות האמריקאים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במכתב נטען שהתפטרות מיילי ואוסטין הן התשובות הראויות היחידות לנסיגה הנמהרת והמסוכנת. "כיועציו הצבאיים העיקריים של ההנשיא, ה-SECDEF וה-CJCS היו צריכים לצאת ​נגד הנסיגה המסוכנת הזו באופן החזק ביותר האפשרי. אם הם לא עשו כל שביכולתם כדי לעצור את הנסיגה הנמהרת, עליהם להתפטר". "לעומת זאת, אם הם עשו כל שביכולתם לשכנע את ההנשיא לא לצאת בחיפזון מהמדינה מבלי להבטיח את ביטחונם של אזרחינו ואפגנים הנאמנים לאמריקה, אז הם היו צריכים להתפטר במחאה בשל מצפון הציבור".

המכתב תיאר בהמשך את ההשלכות ה"עצומות" של אסון הנסיגה של ביידן, כולל נטישת מיליארדי דולרים של נשק צבאי וציוד אמריקאי שתפס הטליבאן במהירות.

"ההשלכות של אסון זה הן עצומות ויהדהדו במשך עשרות שנים. החל מהבטחון של אמריקאים ואפגנים שאינם מסוגלים לעבור בבטחה לנקודות פינוי ועד בהיותם בני ערובה של הטליבאן למעשה".

"מותם ועינוי של האפגנים כבר החל ויגרום לטרגדיה אנושית בממדים גדולים. אובדן מיליארדי דולרים בציוד וציוד צבאי מתקדם הנופל לידי אויבינו הוא קטסטרופלי. אין לתאר את הפגיעה במוניטין של ארצות הברית. אנו נראים כעת, וניראה במשך שנים רבות, כשותף בלתי אמין בכל הסכם או מבצע רב לאומי. האמון בארצות הברית נפגע ללא תקנה".

"יתר על כן, כעת יריבינו מוכנים לנוע נגד אמריקה בשל החולשה המוצגת באפגניסטן. סין מרוויחה הכי הרבה אחריהן רוסיה, פקיסטן, איראן, צפון קוריאה ועוד".

"טרוריסטים ברחבי העולם מתנשאים ומסוגלים לעבור בחופשיות לתוך ארצנו דרך הגבול הפתוח שלנו עם מקסיקו".

המכתב אפילו התבייש במיילי ואוסטין על כך שהם העדיפו "ערות" על פני אימונים צבאיים נאותים.

"מסיבות אלה אנו קוראים לאוסטין ולגנרל מיליי להתפטר. עיקרון בסיסי בצבא הוא האחריות לאחראים ואחריות על מעשים או חוסר מעשים. חייבת להיות אחריות בכל הרמות לדבר הטראגי והנמנע הזה".

 

53% לא
47% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE