הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוריקן 'אידה': בן 71 נעדר לאחר שהותקף ע"י תנין | החשמל נותק והפשיעה עולה
הסופה הקטלנית הביאה איתה הרס רב, הרוגים שמספר עוד לא ידוע, אך לפי הערכות יהיה גבוה מאוד - ואף ביזה של עסקים מקומיים המתאפשר עקב ניתוק החשמל

גבר בן 71 מלואיזיאנה נעדר בשעות האחרונות לאחר שהותקף על ידי תנין שנשטף יחד עם ההצפות כתוצאה מהוריקן 'אידה' שהכה אתמול (ראשון) במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הצפות בלואיזיאנה, ביזות בניו אורלינס (צילום: Getty Images, Shutterstock)

 

אשתו של הגבר הייתה עדה למחזה האימה, שאירע בביתם בסליידל. לדבריה, בעלה היה בצריף ביתם, אשר ממוקם סמוך לאגם פונטצ'ארטריין, והוצף בכמה מטרים של מים בעקבות ההוריקן החזק 'אידה', שפגע במדינה בעודו בקטגוריה 4. לפתע, היא שמעה רעשים מהמבנה.

היא מיהרה לצריף, שם ראתה את בעלה מותקף על ידי התנין. תחילה, כפי שסיפרה לרשויות, היא הצליחה למשוך את בעלה ממלתעות התנין. מכיוון שהחשמל נפל, לא היה שירות טלפוני והרחובות היו מוצפים, האישה לקחה סירה כדי למצוא עזרה בעודה משאירה את בעלה בביתם. אלא כאשר היא חזרה – היא לא מצאה אותו.

מהמשטרה נמסר כי הם חיפשו אחר בן ה-71 במשך שש שעות, אך עוד לא מצאו אותו. כמו כן, השכנים אמרו כי תנינים מכירים את האזור מכיוון שחלק מהתושבים מאכילים אותם.

 

הצפות באזור אגם פונטצ'ארטריין (צילום: AP)

 

בתוך כך, בעקבות אי אספקת החשמל שנוצרה מההוריקן, משטרת ניו אורלינס מדווחת על ביזה ברחבי העיר. היא פרסה כוחות ברחובות כדי לעצור את הפושעים לגנוב מהעסקים המקומיים השונים. "המשטרה פרסה צוותים נגד ביזה ברחבי העיר במטרה להגן על רכוש אזרחינו, בעוד אנחנו ממשיכים בתהליך ההתאוששות. לא נקבל ביזה, ואנו מעודדים את כולם להיות שכנים טובים ולדווח לנו אם אתם עדים לאירוע כזה", נמסר.

סרטונים שהופצו ברחבי הרשתות החברתיות מראים עסקים שרוקנו מהסחורה שלהם על ידי פושעים. המשטרה הודיעה כי היא עצרה מספר חשודים. ראש העיר לטויה קנטרל אמרה כי "ההנחיה שלי הייתה מאוד ברורה: תעצרו אותם. לא נסבול את זה. תפסנו את אותם האנשים שהצלחנו לזהות שקשורים לביזה", אך לצד זה הדגישה כי אלו אירועים נקודתיים ולא מדובר בתופעה רחבה בעיר.

בתוך כך, הרשויות בלואיזיאנה אישרו מקרה מוות שני כתוצאה מההוריקן שהתיר אחריו הרס רב. האיש, שעדיין לא זוהה, מת בכביש המהיר 10 בעת שניסה לחצות את כביש שהוצף.

"המשטרה מודיעה בצער על מותו של גבר שטבע לאחר שניסה לעבור עם רכבו דרך מי השיטפונות ליד כביש 10-I ושדרות ווסט אנד בניו אורלינס", נכתב. "גילו אינו ידוע בשלב זה, ואנחנו פועלים לאתר את זהותו".

 

ביזה של חנות בניו אורלינס (צילום: AP)

 

ביום ראשון בלילה, כזכור, הרשויות דיווחו על ההרוג הראשון, כאשר גבר כבן 60 שישב ברכבו נמחץ למוות כאשר עץ נפל עליו.

מושל לואיזיאנה, ג'ון בל אדוורד, אמר כי גורמים רשמיים מצפים שמספר הקורבנות מהסופה הקשה יעלה "במידה ניכרת", כאשר צוותי החיפוש וההצלה פועלים לאיתורם. "יש לנו אישור על מוות אחד. אני לא רוצה להגיד את מה שאני שומע, בגלל מה שאני שומע מצביע על הרבה יותר מזה", אמר. "אני בטוח שככל שהיום ימשיך, יהיו לנו יותר מקרי מוות".

הוריקן 'אידה' פגעה בחופי לואיזיאנה עם רוחות במהירות של עד 241 קמ"ש, כאשר אם המספר היה גדל בעוד קצת הסופה הייתה נחשבת קטגוריה 5 הגבוהה ביותר. אחרי הפגיעה הקשה, ההוריקן נחלש והפך לסופה טרופית, אך עדיין צפויים גשמים עזים, שיטפונות ותנאי מזג אוויר מסוכנים שיימשכו לפחות עד סוף יום רביעי הקרוב.

 

הצפות כבישים עקב ההוריקן 'אידה' (צילום: Getty Images)

 

'אידה' פגעה קשות בבתי החולים במדינה, שמתמודדים גם ככה עם עומס כבד בגלל הזינוק בתחלואת הקורונה, והביאה לכך שארבעה מבנים פונו. "אוצ'נר בריאות", מערך בתי החולים הגדול במדינה, אמר כי יותר מ-160 חולים הועברו ביום שני מכיוון שהגנרטורים נפלו לאחר שהסערה העיפה את הגג והציפה מספר מתקנים.

בתי חולים נוספים דיווחו על "נזקים משמעותיים" מהסערה, ואחרים מסרו שאספקת החשמל שלהם הולכת ונגמרת. "אני שונא להגיד את זה, אבל יש לנו הרבה אנשים שמחוברים למכונות הנשמה, אשר לא עובדות ללא חשמל", אמר מושל לואיזיאנה.

15% לא
85% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE