הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופת ההוריקן "אידה": מניין הקורבנות עלה ל-49, חיפושים אחר נעדרים רבים
לצד הנזקים הכבדים שסופת ההוריקן העוצמתית הסבה לאורך החוף המזרחי של ארה"ב, כוחות ההצלה ממשיכים לחפש אחר נעדרים. כמחצית ממקרי המוות התרחשו בניו ג'רזי, מרביתם נלכדו במכוניתם במהלך שיטפון בזק וטבעו למוות. סופת טורנדו אף פגעה בעיירה במדינת הגן, אולם למרבה המזל לא היו נפגעים

מדינות צפון-מזרח ארצות הברית ממשיכות לאמוד את הנזקים הכבדים שהותירה אחריה סופת ההוריקן 'אידה', שגרמה לשיטפונות כבדים, הפסקות חשמל ולפחות 49 מקרי מוות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כביש בניו יורק שהוצף במהלך הסערה, אתמול בברונקס (צילום: AP)

 

מבחינת אבדות בנפש, ניו ג'רזי הייתה המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר עם 25 הרוגים בין שעות הערב המוקדמות של יום רביעי לבין שעות הבוקר המוקדמות של יום חמישי, כך על פי מושל המדינה פיל מרפי שאף הוסיף ששישה תושבים נוספים נעדרים. לדבריו של המושל, מרבית קורבנות הסופה בניו ג'רזי טבעו למוות במהלך שיטפון בזק - חלקם נלכדו במכוניתם וחלקם נסחפו בזרם העז. 

בניו יורק מדווחים על 17 קורבנות כתוצאה מן הסופה, ביניהם 13 מקרי מוות בתוך העיר ניו יורק (לרבות אחד שנתקע ברכבו ושמונה נוספים שהתגוררו בדירות מרתף שהוצפו). בפנסילבניה מדווחים על חמישה מקרי מוות במזרח המדינה (באזור פילדלפיה) ושוטר במשטרת מדינת קונטיקט מת לאחר שנסחף עם הניידת שלו בשיטפון. במרילנד מדווחים על מקרה מוות בודד - צעיר בן 19 שדירתו הוצפה במהלך הלילה שבין רביעי לחמישי.

אתמול (חמישי) הנשיא ביידן אישר להכריז על מצב חירום בניו יורק וניו ג'רזי, וכעת שתי המדינות תקבלנה סיוע מהממשל הפדרלי, ובפרט מהסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA).

 

עובדי העירייה שואבים מים מכביש מהיר שהוצף, הבוקר בפילדלפיה (צילום: AP)

 

אצטדיון בייסבול בעיירה ברידג'ווטר שבניו ג'רזי, לפני ואחרי "אידה" (צילום: AP)

 

אם לא די בכך שהסופה גרמה לשיטפונות כבדים, בשירות מזג האוויר הלאומי (NWS) הסבירו שסופת ההוריקן גם הובילה לסופת טורנדו באזור העיירה מוליקה היל (Mullica Hill), כ-25 ק"מ דרומית לפילדלפיה.

ב-NWS הוסיפו כי נמדדו רוחות במהירות העולה על 240 קמ"ש במהלך סופת הטורנדו, ולמרות שהיא פגעה בלפחות תשעה בתים, למרבה המזל לא היו נפגעים: "התושבים פעלו לפי ההנחיות", הסביר המושל והוסיף, "לצערי, כשאנשים שומעים על אזהרת שיטפון, הם אומרים לעצמם שזה רק מים וניתן להתמודד עם זה. לצערי, יש לנו 25 אנשים שניסו להתמודד עם השיטפון ונהרגו".

לעומת זאת, במהלך יום חמישי ראשי מדינת ועיריית ניו יורק דווקא סיפרו שהם הופתעו מהסופה: "לא ידענו שבמשך שעה אחת אמש, בין 8:50 ל-9:50, שהשמיים ייפתחו וימטירו על רחובות ניו יורק כמות גשם הדומה למפלי ניאגרה", אמרה מושל ניו יורק, קאת'י הוקול, שנכנסה לתפקיד הבכיר רק בשבוע שעבר.

 

בית שנפגע כתוצאה מסופת הטורנדו שהתרחשה בעיירה מוליקה היל שבניו ג'רזי (צילום: AP)

 

גם ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, אמר דברים דומים והסביר כי בתחזית שקיבל צוין שכמות הגשם שתרד במהלך יום רביעי תהיה בין 7.5 ס"מ ל-15 ס"מ. בפועל, סופת ההוריקן הביאה עמה קרוב ל-25 ס"מ של גשם, לרבות כ-8 ס"מ בתוך שעה בודדת.

ראש העיר גם התייחס למניין הקורבנות ההולך וגדל: "הלב כואב בעקבות מקרי המוות שנרשמו אמש כתוצאה מהסערה, אנא מכם - תחשבו עליהם ועל בני משפחתם היום", הוא אמר והוסיף, "הם היו השכנים שלנו כאן בניו יורק, ולבני המשפחה שלהם אומר: העיר שלכם תהיה שם לצדכם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE