הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רופאה מפלורידה: לא אקבל יותר מטופלים שמסרבים להתחסן נגד קורונה
הד"ר הצדיקה את דבריה בכך שה-FDA אישר את פייזר, וטענה שהיא לא מפרה את שבועת הרופאים לטפל בכל אדם. "לאנשים יש את הזכות לבחור, אבל זו בעיה כשזה משפיע על אחרים"

רופאה מדרום פלורידה הודיעה כי לא תטפל יותר בחולים אשר לא התחסנו נגד נגיף הקורונה, כאשר היא מטיפה להם על "אנוכיות" במכתב בו טענה לסיכון גדול מדי עבור העובדים שלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ד"ר לינה מאראצ'יני, רופאה בדרום מאמי, שלחה מכתב למטופלים שלה, בו כתבה: "זהו מקרה חירום לבריאות הציבור – אשר נמצא בראש סדר העדיפויות מעל כל זכות אינדיבידואלית. נראה כי יש חוסר דאגה על הבריאות והרווחה של החברה שלנו".

הרופאה אמרה כי ההחלטה שלה לא להיפגש עם מטופלים לא מחוסנים, נובעת מהאישור של ה-FDA בנוגע לחיסון של פייזר. מה-15 בספטמבר, לדבריה, היא לא תסכים להיפגש עם מי שעוד אל קיבל את החיסון הראשון שלו, ולהם יהיה חודש למצוא מטפל אחר, כאשר בזמן היא המשרד שלה יעניק פגישות וירטואליות.

את הדברים סייגה כאשר כתבה ש"אם למישהו מהמטופלים שלנו יש סיבה רפואית תקפה לכך שהוא לא התחסן, אנא תיידעו אותנו".

פלורידה רואה עלייה משמעותית בחולים, בעיקר בעקבות זן הדלתא הקטלני, והעומס בבתי החולים ממשיך להכביד על הצוותים הרפואיים. על פי הנתונים שפורסמו ב-2 בספטמבר, פלורידה ראתה 129,240 חולים חדשים ו-433 מקרי מוות חדשים.

 

גבר מלוס אנג'לס מקבל חיסון נגד קורונה (צילום: Shutterstock)

 

בהחלטה שקיבלה, מאראצ'יני למעשה הצטרפה לד"ר ג'ייסון ולנטיין מאלבמה, המדינה עם שיעור החיסונים הנמוך ביותר במדינה, שהודיע בחודש שעבר כי הוא לא יקבל חולים מחוסנים החל מה-1 באוקטובר. "עדיין אין לנו טיפולים למחלות קשות, אבל יש לנו מניעה יעילה עם החיסונים", כתב למטופליו. "לרוע המזל, רבים סירבו לקחת את החיסון, וחלקם בסופו של דבר חולים קשה או מתים. אני לא יכול ואני לא אאלץ אף אחד לקחת את החיסון, אבל אני גם לא יכול להמשיך לראות את המטופלים שלי סובלים או מתים ממחלה שניתן למנוע אותה"

מארצ'יני טוענת כי היא לא מפרה את שבועת אתיקת הרופאים, אשר משביעה לטפל בכל אדם חולה כמיטב יכולתם. לדבריה, היא צריכה להתחשב במטופלים האחרים שלה. "השבועה מבוססת על מדע, אני עוקבת אחרי המדע ומיישמת זאת לטובת החולים".

היא הוסיפה כי רק 10 עד 15 אחוזים מהמטופלים של הקליניקה שלה מהססים או מסרבים להתחסן. "אני מבינה שלאנשים יש את הזכות לבחור, אבל עבורי, זו בעיה כאשר זה משפיע על אנשים אחרים. כשזה מגיע לבטיחות של אחרים, כשמדובר בעובדה שזו בעיה רפואית גלובלית וקהילתית, בשלב זה פה אני מותחת את הגבול".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE