הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש ארגון הבריאות העולמי: "להקפיא את כל חיסוני הבוסטר עד 2022"
הצהרה יוצאת מגדר הרגיל של ראש ה-WHO בכל הנוגע לזריקות ההגברה (החיסון השלישי) בעולם כולו • מה המניע להצהרה הדרמטית?

הצהרה דרמטית של ראש ארגון הבריאות העולמי. טדרוס אדהנום גבריסוס קורא לעצירה עולמית של זריקות ההגברה (הבוסטר) העולמיות נגד הקורונה עד לשנה הבאה, בטענה שהמינונים הנוספים צריכים להגיע למדינות בעלות הכנסה נמוכה ולא לאנשים מחוסנים "בריאים".

"אני קורא להאריך את ההקפאה עד סוף השנה לפחות, כדי לאפשר לכל מדינה לחסן לפחות 40% מאוכלוסייתה", אמר בתדרוך ביום רביעי והוסיף כי בעוד כמעט כל המדינות העשירות יותר הגיעו לסף החיסונים של 10%, וכשני שלישים הגיעו לרף של 40%, "אף מדינה בעלת הכנסה נמוכה לא הגיעה ליעדים אלה".

ראש ארגון הבריאות העולמי הודה כי ייתכן שיהיה צורך לתת מינונים נוספים לאנשים עם מערכת חיסונית שנפגעה או ש"אינם מייצרים עוד נוגדנים", אך התעקש כי לעת עתה אין לתת חיזוקים לאנשים בריאים יחסית ומחוסנים.

"איננו רוצים לראות שימוש נרחב במאיצים לאנשים בריאים המחוסנים במלואם", אמר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טדרוס פנה לחברות ביג-פארמה ולבעלות בריתן בממשלות העולם, וביקר אותן בטענה שחברות הענק יעבדו רק עם מדינות שמשלמות "המון דולרים" בעוד שמדינות עניות יותר יקבלו שאריות.

"אני לא אשקוט כשחברות ומדינות השולטות בהיצע החיסונים העולמי חושבות שהמדינות העניות בעולם צריכות להסתפק בשאריות", אמר מי שכיסה על הנגיף הסיני בהתחלה.

מכיוון שיצרנים העדיפו או היו מחויבים מבחינה חוקית לממש עסקאות דו-צדדיות עם מדינות עשירות שמוכנות לשלם, מדינות בעלות הכנסה נמוכה נשללו מהכלים להגן על עמם.

בארצות הברית אושרו מינוני הגברה לאנשים עם מערכת חיסונית שנפגעה, ורק לחיסון שפותח על ידי פייזר ו-BioNTech.

אף על פי כן, ממשל ג'ו ביידן כבר הכריז על קמפיין הגברה מלא וקבע תאריך לכך, תוך שהוא קורא לכל המבוגרים שחוסנו במלואם לקבל מנה נוספת שמונה חודשים לאחר הזריקה האחרונה שלהם החל מה-20 בספטמבר.

 
82% לא
18% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE