הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמטי: ראשי הצבא יאלצו להעיד תחת שבועה מול הסנאט
הכישלון והמחדל באפגניסטן לא עוברים בשקט: קבוצה של 10 סנאטורים בכירים מהמפלגה הרפובליקנית דורשת דין וחשבון תחת שבועה מראשי הצבא הידועים באהדתם לממשל ביידן

קבוצה של עשרה סנאטורים רפובליקנים שלחה מכתב ליו"ר ועדת שירותי הזרוע הצבאית של הסנאט, ג'ק ריד (D-RI) בדרישה לקיים שימוע בנושא הנסיגה הצבאית ה"כאוטית" מאפגניסטן, כולל עדויות תחת שבועה של מנהיגי צבא בכירים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עשרת הסנאטורים מבקשים במיוחד לראות את שר ההגנה לויד אוסטין, יו"ר המטות המשולבים וחובב "הצדק החברתי" מארק מיילי, וראש פיקוד המרכז האמריקני פרנק מקנזי - כולם מעידים בשבועה.

"יש צורך וראוי שהקונגרס יבחן את האופן שבו הסתיימה משימתנו הצבאית באפגניסטן", כתבו קבוצת הסנאטורים. "עלינו לעשות זאת בשקיפות, בכנות ובמסירות ולברר את העובדות ללא התייחסות לפוליטיקה".

הם הוסיפו: "העם האמריקאי, ובפרט רבים מאנשי השירות במדינתנו אשר במדים, כואבים, כועסים ומאוכזבים. אנו חייבים להם הבנה ברורה ומקיפה של מה קרה, מדוע, וכיצד ניתן ללמוד מהאירועים הללו לעתיד".

עוד הסבירו הסנאטורים כי "אנו חייבים לאומה שלנו, לאלה ששירתו, למשפחותיהם ולבני בריתנו ושותפינו שנלחמו לצידנו, לשמר את הרישומים לאופן בו הסתיים מאבקנו באפגניסטן".

הם מאמינים כי עדויותיהם של בכירי הצבא "יסייעו במניעת אובדן עתידי של דם ואוצר אמריקאי, ויקדמו אחריות רשמית ואת האמון הקדוש שאנו מאמינים שכל חברי הוועדה שלנו ינסו לקיים".

על המכתב חתמו הסנטאורים ג'וש האולי (R-MO), טומי טוברוויל (R-AL), טום קוטון (R-AR), רוג'ר וויקר (R-MS), ג'וני ארנסט (R-IA), תום טליס ( R-NC), דן סאליבן (R-AK), קווין קרמר (R-ND), ריק סקוט (R-FL), ומארשה בלקברן (R-TN).

נסיגתו העלובה של הנשיא ג'ו ביידן הסתיימה במותם של 13 אנשי שירות אמריקאים, ורבים נוספים שנפצעו כולל מאות הרוגים אפגנים.

במקביל ישנם דיווחים על מאות אמריקאים שעדיין תקועים בארץ שסועת המלחמה.

דו"ח של Real Clear Politics טען ביום רביעי כי ישנם שישה מטוסים שעדיין נחסמים על ידי הטליבאן ואינם מסוגלים לעזוב.

ותיקי צבא וארגונים לא ממשלתיים לחצו על משרד החוץ לעזרה אך בינתיים, הדיווח טען שיש 143 אמריקאים שמחכים לעזוב ואינם מסוגלים לכך

6% לא
94% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE