הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: מיליוני עובדי הממשל הפדרלי בארה"ב יחויבו להתחסן
בניגוד למדיניות הקיימת, הנשיא ביידן צפוי להורות על חובת חיסונים עבור כלל העובדים, ללא האפשרות לעבור בדיקת קורונה שבועית לחילופין. במקביל, הנשיא צפוי להורות למשרדי החינוך להגביר את קצב ביצוע הבדיקות לתלמידים ומורים

הנשיא ביידן צפוי להכריז היום (חמישי) על מדיניות חדשה שתחול על כלל עובדי הממשל הפדרלי, במסגרתה הם יחויבו להתחסן לקורונה, וזאת על רקע הזינוק בתחלואת הנגיף במהלך החודשים האחרונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחנת חיסונים במרילנד, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בסוף חודש יולי הנשיא הודיע על חובת חיסונים עבור עובדי הממשל, אך בזמנו הוסבר כי מי שלא מעוניין להתחסן יוכל להמשיך בעבודתו אם יעבור בדיקת קורונה שבועית.

בנאומו מהבית הלבן, הנשיא ביידן הסביר בזמנו שהמדיניות נועדה לעודד את ארבעת מיליוני העובדים בממשל הפדרלי לגשת ולהתחסן: "בימים אלו, יותר מדי אנשים מתים ואומרים לעצמם, 'אם רק הייתי ניגש להתחסן'", אמר הנשיא והמשיך, "זו טרגדיה אמריקאית, אנשים מתים ללא צורך".

אלא שכעת, סוכנות הידיעות AP מדווחת כי בכוונת ביידן לחתום על צו נשיאותי שיחייב את כלל העובדים להתחסן, כמו גם כל עובדי קבלן המועסקים בממשל הפדרלי.

לא ברור אם בכוונת הממשל לאפשר לעובדים שלא להתחסן מסיבות רפואיות או דתיות, אך התוכנית ככל הנראה תוצג במלואה לקראת שעות הצהריים המאוחרות של יום חמישי.

 

הנשיא ביידן, בעת ההכרזה על המדיניות הקודמת בקיץ (צילום: AP)

 

בבית הלבן מקווים שחובת החיסונים תביא לכך שגופים נוספים יחייבו את עובדיהם להתחסן, לא רק בממשל. 

לצד מדיניות החיסונים החדשה, הנשיא ביידן צפוי להציג את תוכניתו למשרדי החינוך השונים, למשל לאפשר לבתי הספר לבצע כמה שיותר בדיקות קורונה בקרב התלמידים ומורים, וזאת כדי לוודא שמוסדות הלימוד יישארו פתוחים.

כידוע, תחלואת הקורונה בארצות הברית ירדה לשפל של יותר משנה בתחילת הקיץ, אולם מאז חל זינוק חד בנתון. לפי נתונים שפורסמו ע"י חוקרי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס במרילנד, בשבוע החולף אובחנו ברחבי ארצות הברית 1,060,555 מקרים מאומתים של קורונה, ו-10,495 תושבים מתו בעקבות הידבקות בנגיף.

לכן, בבית הלבן מקווים שכמה שיותר תושבים יבחרו להתחסן בקרוב. בעשרת החודשים שעברו מאז החל מבצע החיסונים הלאומי, 208,024,209 אמריקאים (62.7% מהאוכלוסייה) קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת, ו-177,104,652 איש, או 53.3% מהתושבים, מחוסנים "באופן מלא".

בקרב הזכאים להתחסן (בני 12 ומעלה), 73.3% קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת ו-62.4% מחוסנים באופן מלא.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE