הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האו"ם מזהיר: 97% מאוכלוסיית אפגניסטן תרד מתחת לקו העוני
דו"ח של קבוצת הפיתוח של ארגון האומות המאוחדות אמר כי שיעור העוני עלול לעלות ב-25%, כאשר כבר חצי מתושבי המדינה זקוקים לסיוע הומניטרי

האו"ם מזהיר כי אם המשבר הפוליטי והכלכלי באפגניסטן לא יטופל, כ-97 אחוזים מאוכלוסיית המדינה עלולים לשקוע מתחת לקו העוני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

בדו"ח שפורסם ביום חמישי, קבוצת הפיתוח של האו"ם (UNPD) אמרה כי שיעור העוני עשוי לעלות עד 25% כתוצאה מירידה בתוצר המקומי גולמי האפגני, וציין כי חצי מתושבי המדינה, כ-18 מיליון בני אדם, כבר זקוקים לסיוע הומניטרי, והמשברים יהיו בתחומים רבים. 

"יש זעזוע תקציבי. יש זעזוע בחסכון. אם החסכונות, כ-9 מיליארד דולר, יוקפאו לחלוטין, אז יהיה הלם מסחרי. יש הפרעה במסחר המקומי והבינלאומי", אמר עבדאללה אל דרדרי, נציב של UNPD באפגניסטן, לרשת 'אל-ג'זירה'. "בדרך כלל, במדינות במצב כזה, המוסדות הפיננסיים הבינלאומיים, כמו קרן המטבע הבינלאומית, הבנק העולמי וכל המוסדות הפיננסיים יתאחדו ויציעו תוכנית רפורמה כלכלית. אנחנו יודעים שזה לא יקרה", אמר אל דרדרי.

"יהיו הרבה משברים: עקירה פנימית, הגירה, אנשים שנמלטים מהמדינה, אנשים שלוקחים חלק בעסקים לא חוקיים. אני חושב שהסחר באופיום יפרח, הרבה יותר ממה שהוא היום - פשוט כי אין מקומות עבודה אחרים. גם אלימות במשפחה תגדל. החובה שלנו היא להיכנס עכשיו", אמר אל דרדרי. 

עוד לפני שהטליבאן השתלט במהירות על המדינה, אפגניסטן הייתה תלויה במידה רבה בסיוע בינלאומי, כאשר יותר משליש מהתוצר של המדינה נלקח ממימון זר. עקב המצב הנוכחי, האו"ם קורא לטליבאן לאפשר לעובדי הסיוע לבצע את עבודתם. 

"תנו לחברה האזרחית, לארגונים החברתיים המקומיים, לנהל את הפרויקטים המתמשכים. תנו להם ליישם את זה. אנחנו לא מבקשים כלום, רק אל תפריעו לזה", אמר אל דרדרי בפנייה לטליבאן.

מוקדם יותר השבוע, סוכנויות סיוע בינלאומיות הזהירו מפני "משבר הומניטרי העומד להתרחש" באפגניסטן, כאשר ארגון 'רופאים ללא גבולות' אמרו שמערכת הבריאות הפגיעה במדינה עומדת בפני "קריסה אפשרית". במקביל, האו"ם ביקש להפנות 200 מיליון דולר נוספים לסיוע בהצלת חיים, בעקבות עזיבתם של כוחות סיוע וקיצוץ במימון.

"שירותים בבסיסיים באפגניסטן קורסים, ומזון וסיוע אחר להצלת חיים עומד להיגמר", אמר דובר משרדר האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE