הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן מאיים על מושלים רפובליקנים: "אם לא יעזרו לנו לנצח את המגפה - אשתמש בכוחי כדי להזיז אותם מהדרך"
הנשיא האמריקני הכריז כי חברות עם למעלה מ-100 עובדים יצטרכו לחייב חיסונים או בדיקות שבועיות, ואמר כי "יש נבחרי ציבור הפועלים לערער את המאבק בקורונה"

הנשיא ג'ו ביידן גינה את המושלים של פלורידה וטקסס, רון דה-סנטיס וגרג אבוט, כמו גם מושלים רפובליקנים אחרים ברחבי ארצות הברית, על האופן בו הם מתנהלים עם הקורונה, ואיים עליהם כי הוא ישתמש בכוח הנשיאותי שלו כדי לפסול את סמכותם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן (צילום: Shutterstock)

 

במהלך נאומו של הנשיא בבית הלבן על הצו שהחיל כדי להגביר את קצב החיסונים, ביידן פנה לאמריקנים שעוד לא התחסנו. "זוהי מגפה של לא מחוסנים, וזה נובע מהעובדה שלמרות שלאמריקה יש תוכנית חיסונים מוצלחת וחסרת תקדים, ולמרות שכמעט חמישה חודשים יש חיסונים חינם בלמעלה מ-80 אלף מוקדים שונים, יש לנו עדיין כמעט 80 מיליון אמריקנים שלא קיבלו את הזריקות", אמר ביידן. 

אז, ביידן הפנה אצבע מאשימה אל מושלים שלדבריו אינם אוכפים פרוטוקולים קפדניים נגד הקורונה. "ומה שמחמיר את המצב, ישנם נבחרי ציבור הפועלים לערער את המאבק נגד הקורונה. במקום לעודד אנשים להתחסן ולעטות מסכות, הם מזמינים חדרי מתים ניידים לאנשים הלא מחוסנים שמתו כתוצאה מהקורונה", הוסיף הנשיא.

"כעת, פקידים בבתי ספר מקומיים מנסים להגן על הילדים, בעוד שהמושלים נאבקים בהם ואפילו מאיימים על המשכורות שלהם או על מקום עבודתם. ועוד מדברים על ביריונות בבתי ספר", אמר. "אם הם לא יעזרו, אם המושלים האלה לא יעזרו לנו לנצח את המגפה, אשתמש בכוח שלי כנשיא כדי להזיז אותם מהדרך". 

כאמור, הנשיא הכריז רשמית על תוכנית שתאלץ חברות עם יותר מ-100 מועסקים לחסן את העובדים נגד הקורונה, או לבדוק אותם מדי שבוע. "לא מדובר בחופש או בחירה אישית. מדובר בהגנה על עצמך ועל הסובבים אותך, האנשים שאתה עובד איתם, האנשים שאכפת לך מהם, אנשים שאתה אוהב. התפקיד שלי כנשיא הוא להגן על כל האמריקנים".

 

 

דה-סנטיס, כזכור, הורה כי עטיית מסכות בבתי ספר לא תהיה חובה אלא החלטה אישית, והגיש ערעור לאחר ששופט בית המשפט המחוזי קבע שמוסדות הלימוד רשאים להטיל חובת מסכות. מועצות בתי הספר ב-13 מחוזות בפלורידה, הצביעו בעד הדרישה לחייב מסכות, וזאת כאמור בניגוד להחלטת המושל - שאיים עליהם בעיכוב השכר. 

הדובר של מושל פלורידה אמר כי לדה-סנטיס אין כוונה להגיב כרגע לדבריו של הנשיא, וכי המושל "מתמקד בלעבוד עבור תושבי פלורידה ולא להיכנס אל תוך מריבות קטנות". עם זאת, דה-סנטיס אמר כי "אני חושב שככל שכופים יותר, במקומות בהם אנשים מאויימים ומפוטרים בעקבות חובות אלה, ככל שזה קורה יותר, אנשים מתנכרים מכך. אני לא חושב שזה עוזר לגרום לאנשים לעשות את מה שמבקשים מהם, אבל אני גם לא מאמין שאנשים צריכים לאבד את עבודתם בגלל הנושא, ואנחנו נאאבק בזה".

בטקסס, המושל אבוט הוציא צו דומה לזה שבפלורידה, האוסר על בתי ספר להטיל חובת מסכות ומאפשר לאנשים לבחור כיצד לפעול. בתגובה לדבריו של הנשיא, אבוט כתב בטוויטר כי "חובת החיסונים של ביידן היא מתקפה על עסקים פרטיים. הוצאתי צו המגן על זכותם של תושבי טקסס לבחור אם הם מקבלים חיסון נגד הקורונה".

 

 

מושלים נוספים תקפו את ביידן על דבריו. קריסטי נואם, מושלת דקוטה הדרומית, כתבה כי "הצוות המשפטי שלי מוכן להגיש תביעה ברגע שג'ו ביידן יגיש את הצו הבלתי חוקתי". 

מושל ג'ורג'יה, בריאן קמפ, כתב: "אני אפעיל כל אפשרות משפטית העומדת לרשות מדינת ג'ורג'יה כדי לעצור את הפעולה הבלתי חוקית בעליל של ממשל ביידן".

 

 

מושל קרוליינה הדרומית, הנרי מקמסטר, אמר: "החלום האמריקני הפך לסיוט תחת הנשיא ביידן והדמוקרטים הליברליים. הם הכריזו מלחמה נגד הקפיטליזם, אגרוף באף לחוקה, והעצימו את הכוח של אויבנו מחוץ לאמריקה. תהיו בטוחים, אנחנו נילחם בהם כדי להגן על החופש והפרנסה של כל תושב קרוליינה הדרומית".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE