הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הישג ענק למושל פלורידה: ביהמ"ש פסק נגד חובת המסכות בבתי הספר
מלחמת המסכות בפלורידה הגיעה לביהמ"ש לערוערים, והבוקר השופטים קבעו כי מדיניותו של דה-סנטיס, האוסרת על חובת מסכות בבתי הספר הציבוריים, תישאר בתוקף עד שהסוגייה תזכה להכרעה סופית

למשרדי החינוך ברחבי פלורידה אסור להורות על חובת חבישת מסכות בבתי הספר עד שהנושא יוכרע בבית המשפט, כך נקבע מוקדם יותר היום (שישי) ע"י בית המשפט לערעורים בבירת פלורידה, טלהסי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, על אף הראיות הרבות המצביעות על כך שמסכות מונעות הידבקות בקורונה, מושל פלורידה הרפובליקני - רון דה-סנטיס - חתם בחודש יולי על צו מנהלי, האוסר על בתי הספר בפלורידה ליישר קו עם המדיניות של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), ולהורות על חובת מסכות במוסדות הלימוד.

בפועל, מאז ששנת הלימודים החדשה נפתחה, עשרות אלפי תלמידים בפלורידה נדרשו להיכנס לבידוד מכיוון שנדבקו בנגיף הקורונה, או לחילופין באו במגע עם חולה מאומת. חלק ממשרדי החינוך אף הורו על חובת חבישת מסכות בניגוד למדיניות המושל, צעד שגרר פנייה לבית המשפט.

ביום רביעי האחרון פסק השופט ג'ון קופר, מבית המשפט במחוז לאון (בו נמצאת עיר הבירה של פלורידה, טלהסי), שיש לאפשר לבתי הספר להורות על חובת מסכות: "אנחנו לא נמצאים בתקופה שגרתית, אלא בעיצומה של מגפה עולמית", הוא אמר והוסיף, "אנחנו מתמודדים עם ווריאנטים של הנגיף, שהינם מדבקים ומסוכנים יותר, ומסכות מעניקות הגנה".

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: Shutterstock)

 

מיד לאחר פסיקתו של קופר שלשום, המושל דה-סנטיס פנה לבית המשפט לערעורים. כאמור, הבוקר פורסמה פסיקתם של השופטים, שקבעו כי חובת המסכות לא תחול עד שהסוגיה תוכרע באופן סופי בבית המשפט.

"כאשר סוכנות ציבורית פונה לביהמ"ש לערעורים כמו במקרה זה, נקודת ההנחה היא שיש לפסוק לטובתם ברוב המקרים, ונגדם רק כאשר ישנו טיעון משכנע ביותר", כתבו השופטים, "בהתחשב בנסיבות של התיק הנ"ל, אנו רואים לנכון לפסוק לטובת המדינה".

כאמור, החלטת ביהמ"ש לערעורים מגיעה לאחר שלפחות עשרה משרדי חינוך במדינה, ביניהם מחוז פאלם ביץ' שהינו משרד החינוך העשירי בגודלו בארה"ב, הורו על חובת מסכות בניגוד לדרישת המושל.

בתגובה, המושל איים לעכב משכורות של עובדי בתי הספר שבהם תוכרז חובת מסכות.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כך למשל, במשרד החינוך של מחוז הילסבורו, בו נמצאת העיר טמפה, דווח על 5,599 תלמידים ו-316 עובדים אובחנו כחיוביים לנגיף, או לחילופין היו במגע עם מישהו שאובחן כחיובי. בהתאם לכך, כלל 5,915 התלמידים ומורים נאלצו להיכנס לבידוד ביתי - שבוע בלבד לאחר ששנת הלימודים החדשה נפתחה.

אם לא די בכך, מאות תלמידים במחוז פאלם ביץ' נדרשו להיכנס לבידוד לאחר שאובחנו כחיוביים לנגיף, או לחילופין באו במגע עם מישהו שנדבק. לפי משרד החינוך במחוז, נכון ליום שישי האחרון אובחנו 51 נשאי נגיף הקורונה, ביניהם 37 תלמידים ו-14 מורים. בחלק מבתי הספר מדובר במקרה בודד או שניים של קורונה, אך בחלק קטן קיים חשש להתפרצות של הנגיף.

בהתאם למדיניות של משרד החינוך, נקבע כי כלל התלמידים שבאו במגע עם החולים המאומתים יוכנסו לבידוד באופן מיידי. נכון להיום ישנם קרוב ל-500 תלמידים ומורים הנמצאים בבידוד ביתי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE