הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמזון מציעה: תואר ראשון בחינם לכל עובד
נראה כי התחרות בין ענקיות הקמעונאות בארה"ב עולה מדרגה, כל הפרטים על ההצעה החדשה של ענקית האונליין לעובדים החדשים והותיקים

אתמול, נתוני המשרות העדכניים חשפו כי מספר המשרות הפנויות בארה"ב חזר לרמות שיא מאז סוף סוף יולי, פרק הזמן המכוסה בנתונים.

וזו אולי הסיבה שחלק מהמעסיקים הגדולים במדינה מעניקים הטבות יותר ויותר קיצוניות כדי לפתות עובדים מבלי להעלות שכר.

ואכן על פי דיווח של ה-WSJ, אמזון הציעה לעובדים גזר עסיסי במיוחד בדמות מענק ל-750 אלף עובדים להירשם לתואר ראשון מלא בכל אחת מאוניברסיטאות השותפות בחינם!.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההטבה תובטח גם לעובדים במשרה חלקית שיקבלו מחצית משכר הלימוד.

אמזון כבר שכרה 400 אלף עובדים חדשים מאז תחילת המגיפה ונראה כי רבים מהם יהנו מהתנאים המשופרים.

"התקדמות הקריירה היא שכר המינימום החדש", אמרה ארדין וויליאמס, סגנית הנשיא לפיתוח כוח אדם באמזון, שמציינת כי הכשרה במימון מעסיקים יכולה לסייע לאנשים להתכונן לקריירה שמעניינת אותם.

"לרוב הלומדים הבוגרים אין את המותרות להפסיק את עבודתם וללכת לבית הספר במשרה מלאה".

ואכן, זו בדיוק הנקודה. לא להרבה עובדים במשרה מלאה תהיה יכולת להמשיך ולו בלימודים במשרה חלקית. אבל חלק ירצו, ובכל מקרה, גם וול מארט עושה משהו דומה, אז הגיע הזמן שאמזון תציע יתרונות חינוכיים משל עצמה כדי להתחרות ככל הנראה.

בעוד שחינוך הוא מצרך יקר כשמדובר בניידות חברתית, סביר שעובדי אמזון יזדקקו לסוגים אחרים של הטבות שיקלו על חייהם כאן ועכשיו גם.

חברות נוספות מציעות יותר חופשים, וגישה רפואית כוללת למשפחות.

וולמארט, אחת מיריבותיה הבכירות של אמזון, אמרה ביולי כי היא תסבסד באופן מלא את שכר הלימוד והספרים עבור 1.5 מיליון עובדים במשרה חלקית ומלאה בארה"ב. בחודש שעבר אמרה טארגט כי היא תציע ל-340 אלף עובדיה השכלה ללא עלות במכללה, כולל ספרים ודמי קורס, למספר תוכניות.

גם רשתות המסעדות כמו צ'יפוטלה וסטארבקס מגבירות את 'היתרונות החינוכיים'. ליוזמות החינוך יש בונוס נוסף: הן יכולות לסייע למשוך עובדים ייעודיים יותר, אשר נוטים להישאר - אפילו בתקופות קשות - מכיוון שהם זקוקים לכספי הלימוד.

בשורה התחתונה: עבור חברות שמוכנות "ללכת רחוק רק על שכר", הזדמנויות והכשרה יכולות לייצג צורת פיצוי נוספת, אמר כריס או'לירי, כלכלן בכיר במכון Upjohn לחקר תעסוקה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE