הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פותחים את הבוקר עם קערת דגנים? כדאי שתקראו את זה
רבים מאיתנו מחפשים את הפתרון המהיר והקל ביותר לארוחת בוקר, כתוצאה מכך, דגני הבוקר הפכו לאחת מארוחות הבוקר הפופולריות ביותר ברחבי העולם. אך האם מדובר באפשרות בריאה ומזינה? ריכזנו עבורכם את כל המידע הכי חשוב בנושא

עבור רבים מאיתנו, יום העבודה מתחיל מוקדם בבוקר, ואין זמן להשקיע בארוחת בוקר מפנקת ומזינה. לכן, פעמים רבות הפתרון הוא פשוט קערת דגני בוקר עם מעט חלב. מדובר על אחת הארוחות הכי פופולריות ברחבי העולם, בדגש על התרבות המערבית. אך האם מדובר בארוחה מזינה?

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחת האינדיקציות המרכזיות לקבלת תשובה לשאלה היא בחינה של האינדקס הגליקמי אשר קיים במוצר. הוא למעשה מבקש לבדוק כמה מהר רמת הסוכר בדם שלנו עולה. גורם זה מושפע מכמה אלמנטים שונים כגון הרכב המזון, המרקם, וכדומה. 

הנה כמה מאכלים עשירים באינדקס גליקמי אשר יעלה לנו את הסוכר בדם במהירות:

דייסת סולת

המרקם הדייסתי מזרז את קצב ספיגת הסוכר בדם, בעיקר אם מוסיפים סוכר וחמאה. לכן, זו ארוחה שפחות מתאימה לבוקר, ועדיף לאכול אותה דווקא בערב, אך לא מאוחר מדי.

דגני בוקר

רוב דגני הבוקר אשר עשויים מתירס טחון, מכילים כמות גבוהה של אינדקס גליקמי, מה שגורם למוצר לאבד את הסיבים התזונתיים שלו ולהיות מזין ובריא. 

גרנולה

מכילה סיבים תזונתיים כך שהאינדקס נמוך ביחס לדגני הבוקר. מומלץ לשלב עם הגרנולה אגוזים ופירות טריים, ולהפוך את הארוחה למלאה ומזינה יותר. 

לסיכום, ניתן לומר כי דגני בוקר משפיעים באופן ישיר על רמות הסוכר בדם שלנו. לכן, עדיף לבחור באפשרויות אחרות לארוחת הבוקר, כגון סלט עשיר ומזין, גבינה, חביתה, ועוד. הסיבים הקיימים בירקות ימתנו את ספיגת הסוכר, החלבון הקיים בביצה יעניק לכם תחושת שובע לאורך זמן, והגבינה עשירה בסידן. 

 

 

14% לא
86% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE