הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש ממשלת קנדה: "ב-11/9 צריך להרהר באיסלמופוביה"
דברים מעט תמוהים של ראש ממשלת השכנה הצפונית של ארה"ב במהלך קמפיין בחירות בו התייחס ליום השנה ה-20 לציון פיגועי ה-11 בספטמבר

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בחר להדגיש את ההשפעה של 11 בספטמבר על המוסלמים ולקרוא לאנשים להתנגד ל"אסלאמופוביה", ולא לאיסלאם הקיצוני, ביום השנה ה-20 להתקפות הטרור.

לאחר שהכריז על בחירות מהירות - מהלך שנראה כרגע כטעות - השמאלן הקנדי אמר את הדברים במהלך מסלול קמפיין במיסיסאוגה, אונטריו, ואמר כי הוא רוצה להתחיל ב"הזכרה" ליום השנה של ה-9/11 לאחר שהודה לצוות המקומי המלווה אותו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Hamilton Spectator)

"לימדתי באותו בוקר בוונקובר", נזכר המורה המחליף לשעבר, ואמר שהוא זוכר "דיברתי עם תלמידי כיתה ט' כל אותו היום ואת כל השיעורים אחר כך הקדשתי למשמעות של זה לעתיד, מה זה אומר להווה ואני חושב, שעברו 20 שנה, אנחנו צריכים לחשוב על היום הזה; על אלפי אנשים שאבדו, כולל 24 קנדים; על המגיבים הראשונים, כולל מספר קנדים שהופיעו בימים ובשבועות לאחר מכן כדי לעזור, שמיהרו לסכנה בעוד אחרים נמלטו על נפשם".

טרודו גם ספד ל"קנדים שהתגברו זה עם זה; אנשים בניופאונדלנד, שלמרות שהם מתמודדים עם תוצאות ההוריקן לארי, יחשבו אחורה לפני 20 שנה בגאווה רווחת על שהכניסו אלפי מטיילים לבתיהם, כפי שאלפי קנדים עשו מאז".

לאחר מכן המשיך ואמר כי "אני לא יכול לעזור, ביום השנה הזה, להרהר בקנדים המוסלמים, שהדברים השתנו גם להם ב-11 בספטמבר עם שינוי הגישות, וזה מזכיר לנו שבמשך השנים האחרונות ובהמשך לתוך העתיד, כולנו צריכים לעמוד יחד נגד חוסר סובלנות, שנאה, גזענות ואיסלאמופוביה".

מנהיג המפלגה הליברלית של קנדה לא התייחס עוד בדבריו למוסלמים או לאסלאם בקשר ל-11 בספטמבר, ולא המשיך אחר קריאתו להתנגד לאיסלאמופוביה בקריאה לעמוד נגד הג'יהאדיזם והאסלאם הקיצוני, שהמשיכו לגבות חיים בארצות הברית, באירופה ובמדינות חבר העמים הבריטיות כולל קנדה מאז פיגועי ה-11/9.

 

67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE