הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קם מן המתים": מנהיג אל-קאעידה שנחשב מת הופיע לראשונה והודיע - "ירושלים לא תהיה יהודית"
"על רקע שמועות על מותו, מנהיג אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי מוצג בסרטון חדש בן 60 דקות, והפעם מראה עדות לכך שהוא אינו מת לאחר שבדצמבר נפוצו שמועות על מותו", אך האם מדובר בסרטון ישן והאיש אכן נפטר?

מנהיג אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי הופיע בסרטון שפורסם במהלך יום שבת כ-20 שנה להתקפות ה-11 בספטמבר ושם סוף לשמועה אודות מותו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: ניו יורק פוסט)

ארגון המודיעין האמריקאי SITE, העוקב אחר קבוצות ג'יהאדיסטיות באינטרנט, צייץ על קיומו של הסרטון ואמר שזוואהירי העיר הערות על אירועים שהתרחשו לאחר ספקולציות שהוא מת.

"על רקע שמועות על מותו, מנהיג אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי מוצג בסרטון חדש בן 60 דקות, והפעם מראה עדות לכך שהוא אינו מת לאחר שבדצמבר נפוצו שמועות על מותו", צייצה מנהלת SITE ריטה כץ. הסרטון קיבל את הכותרת "ירושלים לא תהיה יהודית" ושוחרר על ידי As Sahab Media, זרוע התעמולה של ארגון הטרור.

זאווהירי הזכיר פשיטה על בסיס צבאי רוסי על ידי חוראס אל-דין של אל-קאעידה בסוריה, שאירע ב-1 בינואר. כץ אמרה שבעוד זוואהירי אכן דן בנסיגה של ארה"ב מאפגניסטן, הוא ציין שלא דיבר על חזרת הטליבאן לשלטון במדינה.

"עם זאת, זוואהירי לא מזכיר את ניצחון הטליבאן באפגניסטן, והדיבורים שלו כי על ארה"ב "לצאת מהאפגניסטן" מוסיפים למחשבה שמדובר בסרטון לפחות בן שנה וחצי".

"לפיכך, הוא עדיין יכול להיות מת, אם כי אם כן, הוא מת בשלב כלשהו במהלך או אחרי ינואר 2021".

כץ אמרה כי לא ידוע אם זוואהירי מת או חי מכיוון ש"סוכנויות הביון עדיין לא הציעו הוכחות או הערכות מוצקות לכך והשאירו את שאלת מצבו הנוכחי באוויר".

היא גם אמרה כי אל קאעידה רואה את יום השנה למתקפת הטרור הקטלנית ביותר על אדמת ארה"ב כאירוע "חיובי".

זאווהירי הפך למנהיג ארגון הטרור לאחר שכוחות חיל הים הרגו את אוסאמה בן לאדן בפקיסטן בשנת 2011

98% לא
2% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE