הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופה טרופית בדרכה לחופי טקסס ולואיזיאנה - ומאיימת בגשמים ושיטפונות כבדים
אחרי ההרס מהוריקן 'אידה', החזאים מזהירים מפני הסופה 'ניקולס', והרשויות המקומיות כבר מציבות צוותי חילוץ ומשאבים נוספים על מנת להתמודד עם הנזקים הצפויים

הסופה הטרופית 'ניקולס' נמצאת בדרכה לחופי טקסס, ומאיימת להביא גשמים כבדים ושיטפונות לאזורי החוף של טקסס, מקסיקו ולואיזיאנה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תמונת לוויין של הסופה 'ניקולס' במפרץ מקסיקו (צילום: מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי)

 

החזאים של המרכז הלאומי להוריקנים במיאמי, אמרו כי שהוריקן נצפה בחלקו המרכזי של חוף טקסס, כאשר חלק גדול מקו החוף של המדינה נמצא תחת אזהרה. 'ניקולס' צפוי לפגוע בחוף בסוף יום שני, ולהביא לגשמים שיימשכו במשך מספר ימים, שעשויים להגיע לגובה של 25 עד 50 סנטימטרים בטקסס ובדרום מערב לואיזיאנה. 

מושל טקסס, גרג אבוט, אמר כי המדינה הציבה בכוננות צוותי חילוץ ומשאבים נוספים באזור יוסטון ולאורך חוף המפרץ של טקסס. "זוהי סערה שעלולה להביא לגשם כבד, כמו גם לרוחות וכנראה להצפות, באזורים שונים לאורך חוף המפרץ. אנו קוראים לכם להקשיב להתראות המקומיות של מזג האוויר, שימו לב אליהן", ביקש אבוט מהתושבים בהודעת וידאו.

 

 

מושל לואיזיאנה, ג'ון בל אדוארדס, הכריז ביום ראשון בלילה על מצב חירום לקראת הגעת הסופה למדינה, שעדיין מתאוששת מהוריקן 'אידה' ההרסני שפגע במדינה לפני כשבועיים, כמו גם הוריקן 'לאורה' שגרם להצפות קשות בשנה שעברה. 

"האיום החמור ביותר על לואיזיאנה הוא בחלק הדרום-מערבי, שם ממשיכים להתאשש מהוריקן 'לאורה', כאשר גשמים כבדים והצפות צפויים באזור. עם זאת, סביר שכל דרום לואיזיאנה יסבלו מגשמים כבדים במהלך השבוע, כולל אזורים שספגו לאחרונה את המכה מהוריקן 'אידה'", אמר אדוארדס.

 

הצפות בלואיזיאנה כתוצאה מהוריקן 'אידה' (תצלום: איי.פי)

 

הסופה צפויה להביא את המשקעים הכבדים ביותר ממערב למוקד בו הוריקן 'אידה' פגע לאחרונה. למרות שהחזאים לא ציפו שלואיזיאנה תסבול שוב מרוחות עזות, המטאורולוג בוב הנסון מאוניברסיטת ייל ניבא כי הגשמים עלולים להביא לנזק במקומות שבהן 'אידה' הביא להרס בתים, שיתוק תשתיות החשמל והמים ושהותיר אחריו לפחות 26 קורבנות. 

במחוז קמרון, הנקודה הדרום-מערבית של לואיזיאנה, סקוט טרהאן עדיין מתקן את הנזקים בביתו מהוריקן 'לאורה' שהכה במדינה בשנה שעברה, שמילא את ביתו ב-60 סנטימטר גשם. בועד הוא קיווה כי הוא יסיים את התיקונים עד חג המולד, הוא סיפר כי הרבה מהתושבים עזבו את האזור במקום לתקן את הנזקים. "אם אתה מקבל את המכה בערך ארבע פעמים, אתה לא חוזר. אתה הולך למקום אחר", אמר. 

 

ההרס בלואיזיאנה כתוצאה מהוריקן 'אידה' (תצלום: Shutterstock)

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE