הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שימוע על הנסיגה מאפגניסטן: בלינקן דחה את הביקורות - והאשים את ממשל טראמפ
מזכיר המדינה אמר כי לא הייתה אף הוכחה לכך שאם ארה"ב הייתה נשארת עוד במדינה, דבר היה משתנה. בתגובה, רפובליקנים דחקו בו להתפטר מתפקידו

מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, דחה את הביקורת על נסיגת הכוחות האמריקנים מאפגניסטן, בשימוע שנערך ביום שני בקונגרס - שם לפחות שלושה רפובליקנים דחקו בו להתפטר. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מזכיר המדינה אנתוני בלינקן (צילום: Shutterstock)

 

בדיון שנערך כחמש שעות, בלינקן הגן על החלטתו של הנשיא ג'ו ביידן לסגת מאפגניסטן, והדף את ההאשמות נגד משרד החוץ כי היה צריך לעשות יותר כדי לסייע לאמריקנים ולאפגנים בסיון להתפנות מהמדינה. 

נוסף לכך, בלינקן האשים את הממשל הקודם כי לא תכנן נסיגה מאפגניסטן. הוא ציין שוב ושוב כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ניהל משא ומתן עם הטליבאן על נסיגה, ואמר כי ממשלת ביידן לא ידון עם ארגון הטרור מאחר שהוא מאיים להרוג אמריקנים.

"אין שום הוכחה לכך שלהישאר עוד הייתה מביאה לשינוי בהתנהגות כוחות הביטחון האפגנים או הממשל האפגני. אם 20 שנה ומאות מליארדי דולרים של תמיכה, ציוד והדרכה, לא הספיקו - מדוע שנה נוספת, או חמש או עשר, ישפיעו?", אמר מזכיר המדינה, והפנה אצבע מאשימה לממשל הקודם כאשר אמר: "ירשנו מועד אחרון לנסיגה, אבל לא ירשנו תוכנית". 

לדבריו, ידיו של ממשל ביידן כבולות בעקבות ההסכם של טראמפ עם הטליבאן. הוא ציין כי בתקופת הממשל הקודם, טראמפ הסיר את הנוכחות הצבאית האמריקנית ב-2,500 חיילים עד שנכנס ביידן לתפקיד. בעוד שהטליבאן ממשיך במערכה הצבאית "הבלתי פוסקת" ללא קשר להסכם שנעשה, אמר בלינקן, ביידן "התמודד עם הבחירה בין סיום המלחמה או הסלמה". 

"אם ביידן היה ממשיך בהתחייבות של קודמו בתפקיד, ההתקפות על הכוחות שלנו ובעלות הברית היו מתחדשות, וההתקפה הארצית של הטליבאן על הערים הגדולות באפגניסטן הייתה מתחילה". 

בלינקן אמר שוב כי ארצות הברית מחויבת לפנות את מאה האמריקנים הנותרים שרוצים לעזוב את אפגניסטן, אך לא הצליח לענות האם תהיה אפשרות לפנות את אלפי האפגנים בעלי הברית שהגישו בקשה להיחלץ מהמדינה מאחר שהם נמצאים תחת סכנה מנקמת הטליבאן. 

 

לוחמי הטליבאן (צילום: רויטרס)

 

במהלך דבריו, שלושה חברי קונגרס רפובליקנים תקפו את בלינקן ודחקו בו להתפטר מתפקידו. הנציג ג'ו וילסון מקרוליינה הדרומית האשים את ממשל ביידן בכך שאיפשר לטליבאן להשתלט על אפגניסטן ובכך הפך את המדינה "למקלט בטוח עבור מחבלים רצחניים". 

וילסון התייחס גם למשבר בגבול הדרומי של ארה"ב, כאשר אמר שממשל ביידן מאפשר לאינדיבידואלים אשר נמצאים ברשימת מעקב הטרור של ה-FBI "להיכנס לשכונות אמריקניות כמחבלים מתאבדים כדי לרצוח כמה שיותר אמריקנים". "בכל ההיסטוריה האמריקנית, משפחות מעולם לא היו בסיכון גבוה יותר להתקפות מבית מאשר היום. המלחמה העולמית בטרור לא הסתיימה, היא הועברה מחו"ל אל תוך אמריקה".

לבסוף הטיח בממשל כי הוצאת הכוחות מהבסיס בבאגרם היא אחראית ישירות על פיגוע ההתאבדות בקאבול. "הנטישה הביזארת משדה התעופה באגרם הובילה ישירות לרצח 13 החיילים בקאבול", טען ואמר לבלינקן: "אתה צריך להתפטר". 

בלינקן לא הגיב לקריאתו של וילסון להתפטר, אך הודה לו על כך שבתחילת דבריו הביע הערכה לדיפלומטים של שירות החוץ האמריקני בכל רחבי העולם המשרתים את משרד החוץ. "תרשו לי רק להודות על תמיכתו בגברים ובנשים במחלקת המדינה. הערכתי את החלק הזה בהצהרה שלו. תודה", אמר בלינקן. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE