הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עבודת נמלים
MyAnt.org היא מערכת ניהול עסק ולקוחות שנוצרה ועוצבה במיוחד עבור קהילת ההום אימפרובמנט והקונסטרקשיין בלוס אנג'לס. היא מורכבת משיטות עבודה שנוסו בהצלחה במשך שנים ושימשו חלק מרכזי בתפקודן של החברות הגדולות בתחום

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עולם הקונסטרשן וההום אימפרובמנט הישראלי באל איי ידוע ככזה שבו ניתן לעשות כסף רב ומהר יחסית. הוא כולל גם המון עבודה קשה, נסיעות ארוכות, פגישות מתישות ופעילות בסביבה די מבולגנת. כן, צריכים להודות, שיטת ה-״יהיה בסדר״, ״לך תמכור״ ו״צא לאסוף צ'קים מלקוחות״, הם משפטים שגורים בעולם הזה. סכומי הכסף הרבים המתגלגלים ממתיקים את גלולת הבלאגן ותחושת  הכאוס התמידי הקיים בתחום. 

בעלי חברות הום אימפרובמנט רבים סיפרו לי שלעיתים יש כל כך הרבה עבודה שלא נותר זמן לעצור ולהבין איך ניתן לעבוד בצורה יותר מקצועית. המון פגישות ולידים מתבזבזים, לקוחות פוטנציאלים ״נופלים בין הכיסאות״, כך חברות רבות מפספסות אפשרות להגדיל רווחים ולייצר כסף. לבעיות אלו ועוד רבות אחרות באה לתת מענה תוכנת ה- CRM של   

MyAnt.org שמבטיחה לעשות סדר בבלאגן, ליעל את העבודה, לפקח על העובדים בצורה טובה יותר וגם לפתוח לכם הזדמנות לעשות עוד כסף. מאחורי התוכנה המדוברת עומד טל בהיר, (64) עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בעולם הקונסטרקשן בשילוב עולם המחשבים והטכנולוגיה. 

טל נולד בישראל, גדל והתחנך בקיבוץ אפיקים. בצבא שירת בחיל האוויר כטייס קרבי. לארצות הברית הגיע כבר ב- 1991 והתחיל בתחתית הסולם כעובד בחברת הום אימפרובמנט, התקדם וצבר ניסיון. 

טל: ״הגעתי לכאן עם תיק גב  ו-1000 דולר מתוכם 800 הלכו לאוטו. מכרו לי אותו בלי מספר ובלי ביטוח״, הוא נזכר.  

טל בהיר

אז כיצד נכנסת לעולם המחשבים?

״עוד כשהייתי בארץ התחלתי לשחק עם מחשבים. היה לי XP ו- IP עם 2 כוננים: A ו- B, אתה יודע, עם דיסקים מקרטון. כאן בלוס אנג׳לס היינו מהגרים שצריכים להתפרנס. אז מצאתי את הדרך; הייתי מגיע לאנשים ומספר להם שאני מתעסק במחשבים ומתחיל לעבוד. בהתחלה נתתי כל מיני שירותי IT לחברות קטנות. זה לא היה פשוט, הייתי מאלה שחשבו איך אני יכול לגרום ללקוחות שלי לשלם פחות. לפעמים הפסדתי כסף על השירות שלי. היה מקרה שנשארתי עם עשר דולר בחשבון בנק. זה הכל. גם היום השירות שלי לא יקר, למרות שהמוצר והתוכנה שאני מספק היא מהפכנית ואחת הטובות בשוק.״

בנוסף לידע ולכישרון, קארמה טובה אף פעם לא הזיקה ומכאן בעצם רק גדלת

״כן, פגשתי אנשים שנתנו בי אמון והפכו אותי ל-IT הראשי של החברה שלהם. הם נתנו לי עבודה והתחלתי להתפרנס קצת יותר ברצינות. לאט לאט חוג הלקוחות שלי גדל. בסביבות 2010 התחלתי לכתוב תוכנות. עבדתי בחברה שמשכירה ביפרים לאנשים עוד לפני שהיה טלפון נייד. הם עבדו על המערכת שכתבתי בקליפר והייתה מנהלת את כל העסק שלהם: עושה להם דוחות ומדפיסה כל חודש 60 אלף חשבוניות, כאלו שפעם הם היו שולחים במכתבים. אחת הלקוחות שלי הייתה חברת עיצוב, וגם הם היו עובדים עם ניירות ומעבירים בין השולחנות. בעיניי זה היה דבר בלתי אפשרי. וככה ב-2007 כתבתי את הגירסה הראשונה לתוכנה ה-CRM. ב- 2010 בא עוד לקוח והצגתי לו גרסה טובה יותר. ב-2018 בספטמבר 2, ביום ההולדת שלי, כתבתי את השורה הראשונה במערכת האון ליין הנוכחית שלי.״  

בינואר 2020 יצאה לעולם Myant.org שהפכה ללהיט אצל חברות קונסטרקשן ישראליות שהיו כמהות לתוכנת עבודה וניהול מלא של החברה, הלקוחות והמכירות שלהם. טל מצא איקון חמוד באינטרנט של פרצוף שנראה כמו נמלה, קנה את הדומיין בהתאם, ופתח את אתר התוכנה- מה שזיכה אותו בהמשך לכינוי טל נמלה.  

לאילו נושאים המערכת נותנת מענה?

״המערכת מטפלת בשלושה היבטים של כל עסק אבל בעיקר של הום אימפרובמנט שמתמקדים במטרה להשיג לידים. המערכת יודעת לקבל לידים ובאופן אוטומטי להכניס אותם למקום שלהם. זה חלק האיסוף. החלק השני הוא ניהול הפגישות- תחום מאוד חשוב בו חברות כאלו קובעות לפעמים איזה 30 פגישות ביום. פעמים רבות, כמו שאתה יודע, הלקוחות מראים נכונות להיפגש אבל הם עסוקים או מבקשים להתקשר בעוד יומיים או עוד שבוע. המערכת מזכירה מתי צריך להתקשר אליהם ובנוגע למה.״ 

טל מספר לי על עקרון שלוש ה-W בעבודת המערכת:  

?What Happened - לדוגמא: התקשרת למשה, הוא אהב את שיחת המכירה והוא מחכה להצעת מחיר לעבודה. 

?What do I need to do - אני צריך להכין הצעת מחיר למשה.

?When - מחר או בעוד יומיים. 

המערכת כמעט מחייבת אותך לרשום על מה דיברת, לרשום מה אתה צריך לעשות ולשים תאריך יעד של הפעולה הזאת. אז, הפגישה קופצת לתאריך היעד הזה. בהמשך העובד יראה שלפני חודשיים הוא דיבר עם משה, והיום הוא צריך להתקשר ולבדוק איתו האם הוא קיבל את הצעת המחיר המובטחת, ואם לא, אז לשלוח אחת בשנית ובהקדם.

טל: ״העובד לא יכול להתקדם לדף הבא או להמשיך לעבוד במערכת אם הוא לא שם תאריך יעד להמשך עבודה. המערכת הזאת כל כך יעילה עד שבעלי חברות התקשרו אליי ואמרו לי: 'תראה יש בעיה במערכת; אני בא בבוקר ויש לי מלא עבודה ולידים להתעסק איתם'. אני מסביר להם שזאת בדיוק המטרה- שיהיה להם מלא עבודה. 

בזכות המערכת הם לא יפספסו שום ליד או תחילת התקשרות עם לקוחות. בזכות המערכת הם מבינים שבן אדם אחד שמחייג לאנשים זה לא מספיק כי מצטברת לו המון עבודה והוא אינו מצליח להגיע ולהספיק לעשות אותה. לכן במקרים האלו כדאי להעסיק עוד בן אדם, כי יש פה לקוחות וכסף שצריך להגיע אליהם."   

המעגל האחרון של המערכת הוא הפרודקשן. חברות קונסטרקשן אמנם בנויות על למכור. אבל צריך לזכור שכשאתה מוכר משהו לגברת ג׳ונס אתה גם אמור לבצע את העבודה כהלכתה כדי שהיא תעבור את האינספקשן, כדי שהיא תשלם את כל הכסף, שלא יתבעו אותה, ועבורך: שההוצאות לא יעברו את ההכנסות כדי שתרוויח כסף בסוף. לשם כך צריך יכולת לנהל עבודות: מתי להעביר הערכות מחיר? איזה קבלן יעשה את העבודה? כמה עמלות צריך לשלם לאיש המכירות? האם הלקוח משלם בזמן ואם לא, אז מדוע. המערכת הזו עוזרת לנהל את העבודה ומשפיעה על קבלת החלטות באופן יוצא דופן. 

מבט מקרוב על המערכת של  MY ANT   

דבר ראשון שתופס לי את העין הוא הצבעוניות שלה. על המסך השחור הבסיסי נמצאים שלל קטגוריות צבעוניות. בצד שמאל מוצגים בצבעים שונים מספר הלידים לעבודה ויש כפתור מיוחד של בעל הבית. את כל הלידים ניתן לראות בגוגל מפות, בזילו, וכך להבין מי גר בכתובות או איך הבית נראה. מערכת החיוג נותנת אפשרות ליצור קשר עם הלקוח מתוך המערכת ללא שימוש בנייד האישי או בקו טלפון של המשרד. בתוך שניות המערכת מוציאה שיחה ללקוח וגם מקליטה אותו לצורכי פיקוח ושירות לקוחות. 

דבר נוסף שאהבתי הוא שהמערכת עובדת בשיטה שהמשתמש רואה רק את הדברים שהוא צריך לראות ולעשות עכשיו. כלומר המערכת מתאימה עצמה להרשאות והתפקיד של העובד. כך, האדם שעובד במערכת מופעל על ידה והיא מכוונת אותו להתרכז בעבודה שהוא אמור לעשות. ללא רעשי רקע. מה שמביא לתוצאות מהירות וטובות יותר. 

בנוסף, בעל העסק יכול לעבוד בשקט כי הוא בשליטה מלאה על איזו אינפורמציה העובד שלו יקבל מהמערכת. כל איש מכירות נכנס עם הקוד שלו והמערכת תשתנה לחלוטין ותסתיר כפתורים שהבעלים לא מעוניין שלאיש המכירות תהיה גישה אליהם. העובד יעשה בדיוק ורק מה שמותר לו. ניתן גם להגדיר שהעובד יוכל להיכנס למערכת רק מכתובת ה- IP של החברה. 

ביטחון סייבר

שם המשתמש בנוי משם העובד ושם החברה שלו. המערכת מאובטחת ברמות הגבוהות ביותר ועל שרתים מתקדמים בלוקיישן סודי. רק מומלץ להשתמש בסיסמא חזקה ומורכבת. כן, תם עידן הישראלי של 1234. מערכת נמלה עובדת על הבראוזר ולא על הסרבר- מה שמבטיח עבודה חלקה ומהירה יותר. בעידן של היום אנחנו עושים הכל מהטלפון הסלולרי שלנו - גם כאן מצאתי את המערכת מתפקדת מצוין. טל שלח לי לינק לטלפון הנייד, נכנסתי למערכת דרך האייפון ועשיתי הכל כרגיל ויותר מכך. 

עובד או איש מכירות שנמצא בשטח יכול לפעול כאילו הוא יושב על הכיסא במשרד.  איש המכירות מכר את הפגישה, כבר כשיצא ממנה ישלח מהמערכת בנייד הוראות לדיספאצ׳ר שלו. האינפורמציה תגיע למשרד בצורה שלמה. הוא יכול גם להוריד נתונים מיידית לקובץ אקסל ולהעביר קבצי תמונות של הנכס או של התקדמות העבודה שלו לתוך המערכת, וגם להצמיד צ׳ק או אמצעי תשלום לכל ליד או מסמכים כמו: הצעות מחיר וחשבוניות. 

אם יש לכם חברת קונסטרקשן או הום אימפרובמנט המערכת של My Ant עובדת מצוין עבורכם בשלושה היבטים: איסוף הלידים, ניהול פגישות וניהול הפרודקשן. למעשה היא פועלת בשיטה של מרוץ שליחים: כל פעולה שצריכה להיעשות מופיעה במקום שהוא צריך להתבצע ולא בשום מקום אחר.התוכנה עובדת מכל מחשב ובכל מקום שיש בו אינטרנט.

בואו נודה על האמת, חברות קונסטרקשן רבות עובדות עם אנשים ברמת אמינות לא גבוהה במיוחד. כאן המערכת של נמלה היא כלי מצויין להגן על הבעלים. כל הפעולות מתועדות ברמה של מי עשה מה ומתי. הכל רשום ולא ניתן למחוק פעולות שנעשו. בעלי החברה יכול לראות כל יום מה מתרחש בכל המחלקות שלו. ניתן גם להכניס שם של עובד ולראות את תפוקתו לחברה - כמה כסף הוא הכניס אי פעם לעסק, כמה הוציא ומה העמלות ששולמו לו. כמו גם לאלו פגישות הוא יצא ומה תוצאותיה. תחשבו על נהר שכל הזמן זורם ואתם יכולים לשמור תמונה שלו בכל רגע ולהבין מה התרחש בשניה ובנקודה מסוימת בנהר.  

ואם על הכנסות דיברנו, המערכת מתזכרת את העובדים מתי לגבות כסף מהלקוחות או אם יש לקוח מאחר בתשלום שלו. יום שישי הגיע ובעל העסק רוצה לעשות קצת כסף לחברה-  בלחיצת כפתור הוא בודק את הלקוחות שאיחרו בתשלומים שלהם, ומוציא לאיש המכירות שלו רשימה מסודרת של לקוחות שעליו לצאת לגבות מהם תשלום. 

יתרון נוסף ומשמעותי שאהבתי במערכת היא הגלובליות שלה. ב- Myant  ניתן להכין חמישה יוזרים ולהגדיר אותם לעובדים הממוקמים בחו״ל. המשמעות: ניתן לקחת סוכן מכירות שיושב בכלל בפיליפינים, לפתוח לו חייגן, הרשאות והוא יכול לעבוד כסוכן לכל דבר. כך אתם מעסיקים עובדים בחול ולא צריכים לשלם מיסים של קליפורניה. 

למעלה מ-60 חברות ישראליות כבר משתמשות במערכת החדשה, ביניהן: Triangle LA, City Wide LA, Home Pro LA, Everlast SF. בעלי העסק אינם זקוקים לעבודת הכנה מוקדמת או סט אפ מיוחד. הכל נעשה בקלות וביעילות, תמורת דמי מנוי חודשיים נוחים לכל כיס.  מה בעתיד? טל מספר לי שבשנת 2022 הוא יתמקד בשיווק התוכנה לקהילה האמריקאית, והגירסה החדשה שלה הולכת לשנות את עולם העבודה בתחום הקונסטרקשן ולשדרג את ביצועי החברות שישתמשו בה. אנחנו נמשיך לעקוב.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE