הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניסויים בבני אדם? הפנטגון משלם 71 מיליון דולר לחברת תרופות המפתחת מכשיר הזרקת חיסוני חשמל ל-DNA
לא רק קרן ביל ומלינדה גייטס אלא גם הפנטגון מסתקרנים מהטכנולוגיה החדשה, כל הפרטים על המימון יוצא הדופן שקיבל הפרויקט

חברת התרופות אינוביו קיבלה מענק של 71 מיליון דולר ממשרד ההגנה האמריקאי כדי לשדרג את טכנולוגיית ההזרקה החשמלית המתפתחת שלה שתשמש לניהול חיסון ה-DNA הניסיוני שלה נגד COVID-19.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: אינוביו, גטי)

הפנטגון העניק את המענק לחברת התרופות Inovio Pharmaceuticals ביולי 2020 כדי לסייע בפיתוח מכשיר המסירה 'CELLECTRA 3PSP' שלו, אקדח הזרקה שיוצר דופק חשמלי חיוני למשלוח חיסון ה-DNA הנקרא INO-4800.

שלא כמו הזרקת mRNA, זריקת ה-DNA של Inovio דורשת מכשיר המנהל מטען חשמלי לאזור ההזרקה כדי לאפשר לפלסמיסי חיסון ה-DNA שלו לפלוש ביעילות רבה יותר לתאים, בטענה שההליך לא מניב תופעות לוואי או רעילות.

 

 

"התקוות נותרו גבוהות לחיסון מסוג חומצה-גרעיני, כזה שעושה שימוש ב-DNA ולא ב-mRNA.

לחיסונים מבוססי DNA יש את רוב היתרונות של חיסוני mRNA, אך עם זאת אין להם תופעות לוואי משמעותיות-ובעיקר, אין צורך לקרר אותם.

תכונות אלה עשויות להפוך את החיסונים האלה לנוחים עבור אזורים כפריים ובעלי משאבים נמוכים, דיווח מגזין IEEE Spectrum במאי.

"החברה, Inovio Pharmaceuticals, משתמשת בטכניקה הידועה בשם electroporation, שבה דופק חשמלי המופעל על העור פותח לזמן קצר תעלות בתאים כדי לאפשר לחיסון להיכנס".

"לאחר הזרקת חיסון סטנדרטית, מכשיר האלקטרופורציה של אינוביו, שנראה כמו מברשת שיניים חשמלית, מוחזק כנגד העור. בלחיצת כפתור, שדה חשמלי חלש פועם לתוך הזרוע, ופותח תעלות לתאים. הכלי נותן לחיסוני DNA את הדחיפה הדרושה להם כדי לעבוד בבני אדם. זה פתרון הנדסי לבעיה ביולוגית".

"אם באמת נצטרך לחסן 7 מיליארד אנשים, נזדקק לכל טכנולוגיה אפשרית", אמרה מרגרט ליו, יו"ר מועצת המנהלים של החברה הבינלאומית.

מנכ"ל Inovio, ד"ר ג'וזף קים, שיבח את משרד ההגנה על מימון מענקי המחקר שלהם בהצהרה ביולי 2020 וטען כי החברה שלו מקווה לפרוס טכנולוגיית הזרקת DNA חדשה עד 2021 לשימוש במסע החיסונים העולמי ל-COVID-19.

"המכשיר החכם הזה מהדור הבא ממנף את שיא היעילות ואת הבטיחות של גרסה קודמת שזכתה לאישור ושימשה בניסויים קליניים בבטחה עם יותר מ-2,000 מטופלים בלמעלה מ-7,000 טיפולים של תרופות ה-DNA של INOVIO".

יש לציין כי אינוביו קיבלה גם תרומה של 5 מיליון דולר במאי 2020 מקרן ביל ומלינדה גייטס כדי לבדוק את מכשיר הזרקת ה-DNA החשמלי.

 

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE