הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רגיש, סוער ובוטה: "תמונות מחיי נישואין"
העיבוד החדש של היוצר הישראלי חגי לוי הינו ללא ספק בשורה עבור מי שמעדיף סדרות דרמה איכותיות. מדובר על יצירה שלמה, חכמה, שלא חוששת לשים את הרגש בקדמת הבמה, ובעיקר, מציגה תצוגת משחק מהמרשימות שהיו על המסך הקטן בשנים האחרונות

"תמונות מחיי נישואין" עוקב אחר זוג נשוי, בורגני ועמיד, מירה וג'ונתן. השניים הכירו אי שם בימי הלימודים באוניברסיטה, התאהבו, ומאז נשארו יחד. כיום, ג'ונתן מתפרנס ועובד כמרצה, ואילו מירה הינה מנהלת מוצר בחברת הייטק מצליחה. במילים אחרות, היא מביאה את הכסף הביתה, אך בהתאם לכך, גם פחות נוכחת הן בחיי הנישואין שלהם והן בחיי הילדים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כבר מהפרק הראשון זה ברור, מדובר בסדרה בועטת, חכמה, אינטליגנטית, כזו ששמה את כל הרגש בקדמת הבמה. הסצנה הפותחת הינה למעשה שיחה של השניים אשר עוסקת בזוגיות שלהם, אל מול סטודנטית לתואר שני אשר חוקרת על זוגיות. אותה שיחה בין מירה לג'ונתן למעשה מגלה לנו כבר על ההתחלה לא מעט.

מהשיחה הפשוטה כביכול, אנו לומדים על יחסי הכוחות בין השניים, המטענים, הקשיים, וגם השוני המהותי שקיים ביניהם. כבר בשלב מאוחר יותר של אותו הפרק, אנו נחשפים שוב לדינמיקה הזוגית בין השניים כאשר זוג חברים מגיע להתארח בביתם. 

אותו זוג מעמיד את מירה וג'ונתן באור אחר, בהיר ואישי יותר, ומדגיש את העובדה כי ככל הנראה, הם נמצאים בשיאו של משבר בזוגיות, או אולי נכון יותר לומר, משבר בתקשורת. לפתע הבורגנות של חייהם הופכת ממש כמו תפאורה כמעט עלובה, מגוחכת, כזו שרק מבליטה את השוני והפערים ביניהם. 

"תמונות מחיי נישואין" לא מנסה לעשות חיים קלים לצופים, ובטח לא לייפות את המציאות כך שתתאים לקהל רחב. מדובר על סדרה בועטת, דורשת, לעיתים אפילו תובענית, אשר שמה במרכז מערכת יחסים בורגנית בין שני אנשים, על כל המשתמע מכך. הקצב של הסדרה הינו איטי מעט, מה שעלול לצמצם עוד יותר את קהל הצופים. 

וכמובן, קשה שלא לדבר על תצוגת המשחק המרשימה במהלך הסדרה, בעיקר מצידם של צמד השחקנים הראשיים. ניכרת הכימיה וההיכרות בין השניים, אשר שיחקו אי שם יחד בשנת 2014 בסרט "שנה קשוחה מאוד". בשילוב עבודת הבימוי והכתיבה של חגי לוי, מדובר על אחת הסדרות המרתקות והמרעננות של התקופה האחרונה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE