הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בגידה באמריקה! נחשף! ראש הצבא פנה לסין וחתר לסרב פקודות לטראמפ
הודעה לסין מראש במידה ואמריקה תתקוף, סירוב להיות תחת פקודת הנשיא, והשבעה מחדש של קצינים בכירים - כל הסיפור על בגידת ראש הצבא בנשיא

ראש המטות המשולבים מארק מיליי שרק הקל על העברת עשרות מיליארד דולרים של חומר צבאי לאויבי אמריקה במהלך הנסיגה האפגנית עסק במשימה "סודית ביותר" לערעור יכולת הנשיא טראמפ להורות על תקיפות צבאיות או שיגור נשק גרעיני בעקבות מהומת הקפיטול ב-6 בינואר כך על פי ספר חדש מאת בוב וודווארד ורוברט קוסטה מהוושינגטון פוסט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


על פי הנטען, המאמץ הבוגדני של מיילי נבע מהחשש שטראמפ עלול "להתגרות" במדינות זרות, על פי רשת CNN.

"אתה אף פעם לא יודע מה נקודת ההדק של נשיא", אמר מיילי - שפיקד בשבוע שעבר על הרג של משפחה שלמה של אזרחים אפגנים תמימים.

מיילי נקט פעולה יוצאת דופן, וקרא לישיבה חשאית במשרדו בפנטגון ב-8 בינואר כדי לבחון את תהליך הפעולה הצבאית, כולל שיגור נשק גרעיני.

בשיחה עם בכירים בצבא האחראיים על מרכז הפיקוד הצבאי הלאומי, ועל חדר המלחמה של הפנטגון, הורה להם מיילי לא לקבל פקודות מאף אחד אלא אם הוא לא מעורב.

"לא משנה מה יגידו לך, אתה עושה את ההליך. אתה עושה את התהליך. ואני חלק מההליך הזה", אמר מיילי, לפני שהסתובב בחדר והסתכל לכל קצין בעיניים וביקש מהם לאשר בעל פה שהם הבינו'. "מיילי ראה בכך שבועה", כתבו המחברים.

בינתיים, למיילי היו גם שתי 'שיחות טלפון בערוץ האחורי' עם הגנרל הבכיר של סין בימיו המתמעטים של ממשל טראמפ.

וודוורד וקוסטה כותבים "יש הטוענים שמיילי חרג מסמכותו ולקח לעצמו כוח יוצא דופן", אך הוא האמין כי מעשיו הם "אמצעי זהירות בתום לב כדי להבטיח שאין קרע היסטורי בסדר הבינלאומי. עם סין או אחרים, ואין שימוש בנשק גרעיני״.
אך נראה שגרוע מכל הוא שמיילי דיווח לסין כי הוא יזהיר אותם אם ארצות הברית תתקוף!

"הגנרל לי, אתה ואני מכירים עכשיו חמש שנים. אם נתקוף, אני אתקשר אליך מבעוד מועד. זו לא תהיה הפתעה".

הספר גם טוען כי טראמפ חתם על צו צבאי לאחר שהפסיד בבחירות 2020 להוציא את הצבא האמריקאי מאפגניסטן עד ה-15 בינואר 2021 ימים לפני שעזב את הבית הלבן. על פי הדיווחים, התזכיר, שנוסח על ידי 'שני נאמני טראמפ'. מעשיו של מיילי נגד נשיא יושב עוררו זעם וקריאות להדחתו.

אולי אם טראמפ ירוץ (וינצח) בשנת 2024, הוא יקיף את עצמו ביועצים פחות בוגדניים.

11% לא
89% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE