הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בחירות 'ריקול' בקליפורניה: ניצחון למתנגדי ההדחה, המושל ניוסאם נשאר בתפקיד
עם ספירת קרוב לשני-שליש מהקולות, כ-67% מהמצביעים הביעו אמון במושל והתנגדו להדחה, לעומת כ-33% בלבד שהצביעו בעד הדחתו - הרבה פחות מהרף הנדרש, 50%

מושל קליפורניה גאווין ניוסאם ימשיך לכהן בתפקידו הנוכחי, כך נקבע הערב (שלישי) כאשר מיליוני תושבים במדינה המוזהבת הצביעו נגד הדחתו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המושל גאווין ניוסאם, הערב בסקרמנטו (צילום: AP)

 

כזכור, הבחירות החוזרות ("ריקול") כלל שתי שאלות: האם להדיח את המושל, ומי המועמד המועדף להחליפו. השאלה השנייה רלוונטית רק במידה שיותר מ-50% מהמצביעים עונים "לא" בשאלה הראשונה.

כעת, לאחר ספירת כ-64% מהקולות, 66.7% (כ-5.5 מיליון קולות) מתנגדים להדחה, ורק 33.3% (2,767,222) תומכים בהדחה.

מדובר בניצחון ענק עבור הדמוקרטים בקליפורניה, ובייחוד עבור ניוסאם ששומר על התפקיד הנכסף ועל מעמדו בתוך המפלגה.

בשעות הערב המאוחרות, המושל ניוסאם עלה לבמה בסקרמנטו והודה למיליוני המצביעים שהתנגדו להדחה: "אמרנו היום הרבה יותר דברים מ'לא'. אני רוצה להתמקד בדברים שעליהם אמרנו 'כן' כמדינה: אמרנו כן למדע, כן לחיסונים וכן לסיים את מגפת הקורונה".

 

 

כאמור, השאלה השנייה בבחירות - זהות המחליף האפשרי של ניוסאם - כבר אינה רלוונטית, אך מי שמוביל בה הוא לארי אלדר, מגיש רדיו מלוס אנג'לס שגרף 43% מהקולות. במקום השלישי מדורג קווין פאפראת', מועמד דמוקרטי, עם 11%.

 

המושל ניוסאם (משמאל) והמועמד הרפובליקני המוביל, לארי אלדר (צילום: AP / Getty Images)

 

כזכור, מזה למעלה משנה מתקיים קמפיין כנגד המושל הדמוקרטי, בו מתנגדיו מנסים לגרור בחירות חוזרות, או "ריקול". מארגני עמותת "ריקול לגאווין ניוסאם" דורשים לקיים בחירות חוזרות בעקבות הנחיות הקורונה שפרסם המושל, ובפרט סגירתם של עסקים רבים במדינה. עם זאת, נדמה שהזעם הציבורי בעיקר נובע מכך שניוסאם תועד כשהוא סועד במסעדה יוקרתית בשיא המשבר.

בהתאם לחוק בקליפורניה, כדי בכלל להגיע למצב של בחירות חוזרות, המארגנים נאלצו להשיג את כמות החתימות הנדרשת (12% מסך המצביעים בבחירות האחרונות, או במקרה הזה 1,495,709 חתימות). בסופו של דבר הושגו למעלה מ-1.6 מיליון חתימות, והבחירות עצמן נקבעו להיום, ה-14 בספטמבר.

על אף שהסקרים העידו על קרב צמוד במהלך חודשי הקיץ, בסקר האחרון שפורסם אתמול (שני) ע"י מכללת אמרסון, נמצא כי 60% מהתושבים מתכוונים להצביע נגד ההדחה, ואילו רק 40% העידו כי בכוונתם לתמוך בהדחת ניוסאם. לשם השוואה, אותו סקר בדיוק שנערך בסוף חודש יולי חשף כי שרק 48% מתנגדים להדחה, ו-43% תומכים בה.

כלומר, בין סוף חודש יולי לתחילת ספטמבר, שיעור המצביעים שמתכוונים להצביע כנגד הדחת המושל עלה ב-12%.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE