הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם ראש הממשלה של האיטי מעורב ברצח נשיא המדינה?
התובע הראשי במדינה מבקש להאשים את אריאל הנרי ולמנוע ממנו לצאת מהמדינה, בטענה כי הוא קיים שיחות טלפון עם החשוד המרכזי בלילה בו אירעה ההתנקשות

התובע הראשי של האיטי מבקש להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה המכהן של האיטי, אריאל הנרי, בגין מעורבות ברצח הנשיא ז'ונבל מואיז לפני כחודשיים - בטענה שדיבר עם החשוד המרכזי בתיק בלילה בו אירע הרצח. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ז'ונבל מואיז, נשיא האיטי שנרצח על ידי מתנקשים (צילום: Getty Images)

 

בד-פורד קלוד, נציב הממשלה - תפקיד המקביל לתובע הפדרלי, ביקש מהשופט החוקר את הרצח להאשים את הנרי, ולמנוע ממנו לעזוב את המדינה "בשל חומרת העובדות שנחשפו". "יש מספיק גורמים… כדי להעמיד לדין את הנרי, ולבקש את כתב האישום נגדו", כתב קלוד. 

ראש הממשלה הנרי, שמונה באופן רשמי לתפקיד פחות משבועיים לאחר הרצח, לא הגיב לדרישה של קלוד. 

כזכור, מאויז נרצח בביתו על ידי חמושים ב-7 ביולי. ראש הממשלה הנרי נכנס מיד כממלא תפקידו, ופחות משבועיים לאחר ההתנקשות החליטו לבטל בשלב זה את תפקיד הנשיא וכעת הנרי ממלא את שני התפקידים. עד כה, לא נמסרה תגובה מהנרי או מלשכתו. 

טענותיו של קלוד הגיעו ימים ספורים לאחר שהזמין את ראש הממשלה להיפגש עמו ולתת דין וחשבון מדוע שוחח עם אחד החשודים המרכזיים ברצח של מואיז. יום לאחר מכן, הנרי דחה את הבקשה, בטענה שמדובר ב"טקטיקת הסחה" שמטרתה לזרוע בלבול ולמנוע צדק. 

"האשמים האמיתיים, המוחות ואלה שאמונים על הרצח הנבזי של הנשיא ז'ונבל מואיז - יובאו לדיןן ויקבלו עונש על הפשעים שביצעו", כתב הנרי בטוויטר לפני ארבעה ימים. 

 

ראש ממשלת האיטי המכהן, אריאל הנרי (צילום: איי.אף.פי)

 

ביום שני, משרד ההגנה על האזרחים בהאיטי, גוף דמוי תלונות הציבור, דרש מהנרי להתפטר מתפקידו כראש הממשלה, ודחק בו להופיע בפרקליטות כפי שהתבקש על ידי קלוד, ולשפוך אור על המצב. "כולנו נשמח לדעת את תוכן השיחה הזו", אמר עורך הדין רנל הדוויל, העומד בראש המשרד, על השיחות שדווחו בין הנרי לג'וזף באדיו - פושע נמלט שעבד פעם במשרד המשפטים של האיטי וביחידת השחיתות. 

באדיו פוטר בחודש מאי האחרון על רקע האשמות על הפרת כללים אתיים, שלא פורטו. 

בבקשתו של קלוד, שהתפרסה על פני שני עמודים, הנציב אמר שהשיחות בוצעו בשעה 4:03 ו-4:20 לפנות בוקר (שעות מקומי) ב-7 ביולי, ואמר כי העדויות שנאספו מראות כי באדיו היה באותה עת בסביבת ביתו של מואיז. השיחות נמשכו בסך הכל שבע דקות, והני היה אז במלון מונטנה בפורט או-פרינס, אמר קלוד, וציין כי פקיד ממשלתי צייץ בחודש שעבר כי הנרי אמר לו שמעולם לא שוחח עם באדיו.

"ראש הממשלה לא יכול להישאר בתפקידו מבלי לנקות את האזורים האפלים האלה", אמר עורך הדין הדוויל. "עליו לנקות את כל החשדות נגדו". 

יותר מ-40 חשודים, בהם 18 חיילים קולומביאנים לשעבר ושלשוה אמריקנים-האיטיים, נעצרו עד כה בפרשת הרצח שהסעירה את המדינה, והכניסה אותה לאי יציבות פוליטית חמורה. הרשויות עדיין מחפשות חשודים נוספים, בהם באדיו וסאנטור האיטי לשעבר.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE