הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיפור היסטורי מטלטל: "איך להיות אישה טובה"
העלילה של סרטו החדש של מרטין פרובו נשמעת בדיונית לחלוטין, אך למעשה, מדובר בסיפור אמיתי לכל דבר, אשר מבקש להציף את מה שהתרחש בצרפת לפני בסך הכל חמישה עשורים: בתי ספר שנועדו ללמד נשים כיצד להיות עקרות בית מושלמות

זוג צרפתי בורגני מנהל בית ספר יוקרתי אשר מטרתו היא להכשיר נשים צעירות להיות עקרות בית מושלמות. כן, שמעתם נכון. כן, מדובר על סיפור אמיתי. סרטו החדש של הבמאי הצרפתי המוערך מרטין פורבו "איך להיות אישה טובה" מבקש להציף את אותו סיפור בלתי ייאמן, אשר התרחש אי שם בצרפת, לפני קצת למעלה מחמישים שנה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העלילה מתרחשת בשנת 1968, ויום בהיר אחד, פורצות מהומות מאי אשר מצליחות לטלטל את בית הספר, את המנהלת שלו (בעלה נפטר זמן קצר לאחר תחילת הסרט), ואת התלמידות. הכאוס מסביב גורם לאותן נשים לחשוב בשנית על המציאות שהן חיות, על הנורמות החברתיות, ועל המקום שלהן בתוך החברה הגברית.

די מהר, אותן מהומות גורמות לנשים לעזוב הכל ולהתגייס למלחמה, כאשר מתחת לפני השטח, הן הולכות ומבינות כי רצונן האמיתי הוא להיות נשים חופשיות ומשוחררות. "איך להיות אישה טובה" מציגה לנו את המציאות של אותה התקופה, ואת אחת המחאות החשובות בקרב האומה הצרפתית, אשר צפויות לשנות את המדינה לעד. 

מרטין פרובו, אשר כתב וביים את הסרט, הגהה את הרעיון לאחר שדיבר עם אישה צרפתיה בת שמונים, אשר למדה במוסד כזה בדיוק. השיחה עימה הצליחה לעורר בבמאי השראה וסקרנות, מה שהובילו אותו בסוף לשבת ולכתוב את התסריט. 

כידוע, פרובו הינו אחד הבמאים והיוצרים המוערכים ביותר בצרפת, כאשר מאחוריו לא מעט יצירות אשר זכו לביקורות נלהבות, ביניהן "המיילדת", "סראפין", ועוד. מי שעוקב מעט אחר סרטיו של פרובו ידע לזהות מיד כי ברוב סרטים הוא בוחר להעמיד במרכז אישה, בדרך כלל חזקה וחכמה.  

"איך להיות אישה טובה" הינו סרט חשוב, הן לנשים והן לגברים, הוא מטלטל וקשה לתפיסה מצד אחד, אך גם מחבק ונוגע ללב מצד שני. מדובר על דרמה תקופתית משובחת, מעין מבט מרתק אל ההיסטוריה הצרפתית, עם ניחוח פמניסטי ומרענן. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE