הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביזארי: המרצה באוניברסיטה היוקרתית התנצל בפני הסטודנטים - "סליחה שאני לבן"
למרות העובדה ש"גיוון והכללה" קיצוניים חטפו במידה רבה את מערכת החינוך והפכו אותה לנשק נגד תלמידים לבנים, הנרטיב המגוחך של "גזענות מערכתית" נמשך

מרצה בווירג'יניה-טק זכתה לביקורת מצד סטודנטים על כך שהוציאה התנצלות מוזרה על עורה הלבן, כחלק מתוכנית הלימודים בקורס.

המדריכה לפיתוח אנוש ומדעי המשפחה קריסטל דאנקן-ליין כללה את ההצהרה הטוענת שירשה זכויות בגלל 'הלובן' שלה והתנצלות בפני תלמידים צבעוניים על "זוועות בלתי נסלחות בהיסטוריה המשותפת שלנו".

במדור 'מי אני' של דאנקן ליין שהתווסף לתוכנית הלימוד כתוב "אני סטרייטית לבנה מאפלצ'יה שמורשתה היא סקוטית, בריטית ונורבגית. אני נשואה לזכר סטרייט, ואנו בני מעמד הביניים. אמנם לא 'ביקשתי' את הפריבילגיות הרבות בחיי: הרווחתי מהן ואמשיך להרוויח מהן אם ארצה ובין אם לאו, זהו עוול. אני ואמשיך לפעול על בסיס יומי כדי להיות אנטי-גזענית ולהתעמת עם הגזענות המולדת שבתוכי שהיא המציאות וההיסטוריה של אנשים לבנים".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עוד טענה דאנקן ליין "אני רוצה להיות טוב יותר: כל יום. אני משתנה: כל יום. העבודה הזו מפחידה אותי: כל יום. אני מזמינה את תלמידי הלבנים להצטרף אלי למסע זה. ולתלמידי הצבעוניים: אני מתנצלת על הזוועות הבלתי נסלחות בתוך ההיסטוריה המשותפת שלנו".

בתגובה, סטודנטית בשם נטלי רודס ציינה כי "מדובר בשיעור בנושא מוגבלויות, לא דעה פוליטית, השתייכות ושפיטה מכל סוג שהוא. אם אתה מלמד על נכויות, היצמד למהלך שלך".

סטודנט אחר, שביקש להישאר בעילום שם, אמר "כואב שמישהו אומר שנולדתי עם "גזענות מולדת" בגלל צבע העור שלי, והוסיף "[זה] גורם לי להרגיש שאני צריך להסתיר ולדאוג מכל מה שאני אומר".

כפי שציינו בעבר, מערכות החינוך באירופה ובאמריקה רצופות בזיהום שהוא תורת הגזע הביקורתית, שגורמת לכל הלבנים להתבייש בהיסטוריה שלהם.

למרות העובדה ש"גיוון והכללה" קיצוניים חטפו במידה רבה את מערכת החינוך והפכו אותה לנשק נגד תלמידים לבנים, הנרטיב המגוחך של "גזענות מערכתית" נמשך.

 

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE