הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בגידת הגנרל - שר ההגנה של טראמפ מטיל פצצה: "מעולם לא ידעתי על השיחות האלה"
גילויים נוספים על הפרשה שמעוררת רעידת אדמה באמריקה, לאחר שיצר קשר עם הסינים והדמוקרטים מאחורי גבו של טרמאפ, במטרה לנטרל את כוחו הצבאי של טראמפ, עתה שר ההגנה של הנשיא לשעבר טוען "לא ידעתי על פעולותיו"

בעוד הגנרל מילי והבית הלבן בוודאי מקווים שאם רק ימשיכו להפנות אצבע על התנהגותו של טראמפ, כל הפרשה הבוגדנית הזו תעלם, אם לשפוט מתוך הערות זועמות של כריסטופר מילר - מי שהיה שר ההגנה בפועל של דונלד טראמפ נראה כי ניסיונות החתירה תחת הנשיא והקשרים שביצע הגנרל עם סין נעשו בלא אישור שרשרת הפיקוד ובלא ידיעת שר ההגנה או הנשיא. סוזן כץ-קיטינג מ-JustTheNews.com מדווחת כי ראש הפנטגון לשעבר אמר כי הוא לא אישר לגנרל מארק מילי, יו"ר המטות המשותפים, ליצור קשר ישיר עם מפקד הצבא הבכיר בסין - בניגוד לטענות של מילי כי שיחותיו עם בייג'ין אושרו על ידי גורמי ביטחון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

שר ההגנה לשעבר מילר אמר כי "כמזכיר ההגנה, לא אישר ולעולם לא יאשר" ליו"ר המטות לקיים שיחות "סודיות" עם ראש מטה ההגנה הסיני.

בהודעתו לפוקס ניוז, אמר מילר כי השיחות לכאורה היו "מעשה של חוסר התנהגות מביש וחסר תקדים". "יו"ר המטות המשולבים הוא הקצין הצבאי המדורג גבוה ביותר, ותפקידו הבלעדי הוא לתת ייעוץ צבאי ספציפי לנשיא, ועל פי חוק חל איסור להפעיל סמכות ביצועית לכוחות הפיקוד בלי הנשיא", אמר מילר.

"שרשרת הפיקוד עוברת מהנשיא למזכיר ההגנה, לא דרך היו"ר".

מילר הוסיף כי אם הסיפור על "ההתפרצות האנטי-חוקתית של מיליי מתגלה כנכון, עליו להתפטר מיידית או לפטר אותו על ידי שר ההגנה כדי להבטיח את קדושת הקצינים".

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר כי הוא אינו יכול לאמת את הטענות בספרו של וודוורד, אך הוסיף כי הוא "לא רואה כלום במה שקראתי שיגרום לדאגה".

בעוד שרפובליקאים רבים הגדירו את פעולותיו של מילי כבוגדניות אם אכן התרחשו, מזכירת העיתונות של הבית הלבן ג'ן פסקי אמרה לכתבים כי הנשיא תומך במילי גם אם השיחות אכן התרחשו.

"הנשיא מאמין שהוא פטריוטי, נאמנותו לחוקה שלנו אינה מוטלת בספק, ויש לו אמון מלא בו", אמרה במהלך תדרוך בוושינגטון.

פסקי טענה שההקשר שבו התקיימו לכאורה השיחות היה חשוב, והאשימה את טראמפ ב"התקוממות", בהתייחסה ל-6 בינואר, וכי "היה חשש רחב של חברי צוות הביטחון הלאומי" בעקבות הפרות הקפיטול בארה"ב.

"זוהי חובתו של כל רמטכ"ל לפעול על פי חוק חוקתי כדי למנוע פעולה צבאית בלתי חוקית", אמרה.

  

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE