הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בגידת הגנרל - טרמאפ מגיב: "לא ידעתי על זה דבר, הוא משוגע לחלוטין!"
הנשיא ה-45 מגיב לגילויים המרעישים על שיחותיו הבלתי חוקיות של הגנרל מילי עם מקבילו הסיני והפעולה שלו מאחורי גב הנשיא למנוע הרתעה אמריקאית במקרה של תקיפת סין

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ טען ביום רביעי כי היה "לגמרי בחשכה" לגבי מארק מילי, יו"ר המטות המשולבים אשר שוחח עם עמיתו הסיני בחודשים האחרונים של ממשל טראמפ מאחורי גבו של הנשיא.

"מילי מעולם לא סיפר לי על שיחות לסין", אמר טראמפ בהודעת דואר אלקטרוני מטעם ה-Save America PAC שלו.

"ממה שאני מבין, הוא גם לא סיפר ליותר מדי אנשים אחרים. הוא הציב את המדינה שלנו במצב מסוכן מאוד אבל נשיא [סין] שי [ג'ינפינג] יודע טוב מאוד, והוא היה אומר לי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מגעיו של הגנרל עם פקיד צבאי סיני בכיר פורטו בספר שיצא בימים האחרונים על ידי העיתונאי בוב וודוורד.

וודוורד, עורך ותיק של הוושינגטון פוסט והכתב רוברט קוסטה חשפו בספרם "סכנה" שמילי ביצע שתי שיחות לגנרל הצבא הסיני לי זוצ'נג, האחת ב-30 באוקטובר 2020 והשנייה ב-8 בינואר 2021. .

בשיחה מאוקטובר אמר מילי ללי שארה"ב "לא מתכוונת לתקוף או לבצע פעולות קינטיות נגדך".

על פי הדיווחים, מילי הרחיק לכת ואמר ללי שאם טראמפ אכן יורה על פעולה צבאית נגד סין, "אני אתקשר אליך מבעוד מועד. זו לא תהיה הפתעה".

ככל הנראה, השיחה נוצרה בשל העובדה שמילי קיבל אזהרה כי בייג'ין מאמינה שטראמפ יפתח בקרוב מבצע צבאי שיכוון לסין.

"הדרך שבה התנהגו מילי וממשל ביידן בנסיגה באפגניסטן, אולי הרגע המביך ביותר בהיסטוריה של ארצנו, לא בדיוק תעורר פחד בסין", אמר טראמפ ביום רביעי לפני שהוסיף כי "מילי היא  מוחלט!"

"הסיבה היחידה שביידן לא יפטר או יעמיד למשפט את מילי", סיכם הנשיא לשעבר, "הוא כי הוא לא רוצה שהוא ישפוך את הסודות המלוכלכים על האסון הקטלני של ביידן באפגניסטן".

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE