הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות הדרישה להציג תעודת התחסנות: מארחת במסעדה בניו יורק הותקפה ע"י תיירות מטקסס
לא ברור אם שלוש הנשים ידעו על החוק שנכנס לתוקף באופן רשמי מוקדם יותר השבוע, המחייב בתי עסק כגון מסעדות לבדוק תעודות התחסנות של לקוחות. המארחת, צעירה בת 22, נפצעה בתקרית שתועדה ע"י עוברי אורח

רשויות החוק בניו יורק עצרו אתמול (חמישי) שלוש נשים מטקסס, וזאת בחשד שתקפו מארחת במסעדה במנהטן בעקבות הדרישה להוכיח שהתחסנו לקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקטטה שתועדה ברחובות ניו יורק (צילום מתוך טוויטר \ רויטרס)

 

תחילת האירוע בסמוך לשעה 5:00 אחה"צ (שעון מקומי) במסעדת קרמיינז (Carmine's) בשד' ברודוויי פינת רח' 91.

בהתאם לחוק המקומי שנכנס לתוקף באופן רשמי מוקדם יותר השבוע, המארחת - צעירה בת 22 ששמה לא פורסם - דרשה משלוש ההתיירות להציג תעודת התחסנות פיזית או דיגיטלית.

בתגובה, השלוש החלו לקלל את המארחת, ובהמשך הן תקפו אותה באגרופים ובעיטות. בתיעוד של הקטטה ניתן לראות עובדים ועוברי אורח המנסים להרגיע את שלוש הנשים, שזעמו בעקבות עצם הדרישה להוכיח שהתחסנו.

בתקשורת המקומית מדווחים שאישה אחת פונתה לבית החולים עפ פציעה קלה, אולם לא ברור אם מדובר במארחת או באדם נוסף שהיה מעורב בתקרית.

 

 

כוחות גדולים של משטרת ניו יורק הוזעקו למקום ועצרו את שלוש הנשים מטקסס, שבהמשך זוהו קייטה ריינקן בת ה-44, טיוני ריינקן בת ה-21 וסאלי לואיס בת ה-49.

כאמור, התקרית התרחשה ימים בודדים לאחר שתוכנית "מפתח לעיר ניו יורק" עברה לשלב הבא, במסגרתה העירייה החלה לאכוף את חובת החיסונים במרבית בתי העסק.

ראש העיר ביל דה-בלאזיו הציג את תוכנית "מפתח לעיר ניו ירוק" ("Key to NYC") בחודש שעבר, והמדיניות החדשה חלה על כלל העובדים ולקוחות של מרבית בתי העסק ברחבי התפוח הגדול. בהודעתו בבוקר יום שני האחרון הסביר ראש העיר ש-13 גופים שונים יפקחו על המדיניות החדשה.

מאז ההכרזה של ראש העיר בחודש שעבר, תושבים ובתי עסק קיבלו 'תקופת חסד', במהלכה הם התרגלו להסתובב עם תעודת ההתחסנות של ה-CDC (או אפליקציית הסמארטפון שניתן להירשם אליה) ולבצע בדיקות של אותן תעודות בכניסה לבתי עסק.

אלא שכעת, כאמור, המדיניות תזכה לאכיפה מוגברת, ובית עסק שאינו פועל לפי החוק ייקנס ב-1,000 דולר ביום.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

חשוב לציין שחובת החיסונים אינה חלה על ילדים מתחת לגיל 12, וזאת מכיוון שקבוצת הגיל הזו אינה זכאית להתחסן בארה"ב. כמו כן, המדיניות אינה חלה במרכזי קהילה, בתי תפילה, משרדים ועוד. למען הסר ספק, לקוחות או שליחים האוספים מזון ממסעדה אינם נדרשים להוכיח שהם מחוסנים.

בעיריית ניו יורק פרסמו רשימה של בתי עסק שבהם החוק החדש יחול, והם חולקו לשלוש קטגוריות שונות:

  • פנאי בחללים סגורים: בתי קולנוע, מוזיאונים וגלריות אמנות, גני חיות ואקווריומים, אצטדיונים ואולמות של קבוצות ספורט, מרכזי כנסים, אולמות אירועים, מרכזי באולינג, משחקיות וידאו ('ארקייד'), מועדוני סנוקר, בתי קזינו ומועדוני חשפנות.
  • מזון ושתייה בחללים סגורים: מסעדות, אולמות אירועים, ברים, מועדוני לילה, קפיטריות, סופרמרקטים, מאפיות, בתי קפה ומזון מהיר.
  • כושר בחללים סגורים: חדרי כושר, בריכות שחייה, שיעור ספורט, שיעורי מחול וכדומה (ספינינג, יוגה ועוד).

במקביל להכנות לקראת אכיפת הנהלים החדשים, רשויות החוק בניו יורק מגבירות את המאבק כנגד תושבים המזייפים את תעודות ההתחסנות של ה-CDC.

כפי שדיווחנו לפני כשבועיים, שתי נשים מניו יורק וניו ג'רזי נעצרו בחשד שמכרו מאות תעודות התחסנות מזויפות ואף סייעו לחלק מהרוכשים להירשם למאגר החיסונים של מדינת ניו יורק (אותה אפליקציה שבעזרתה ניתן להיכנס לבתי עסק).

בהודעתו של התובע הראשי במנהטן, סיירוס ואנס, הוסבר שג'סמין קליפורד בת ה-31 - תושבת העיירה לינדהרסט שבניו ג'רזי - נעצרה בחשד למכירת כ-250 תעודות התחסנות מזויפות.

לצדה של קליפורד נעצרה גם נדייז'ה ברקלי בת ה-27, תושבת העיירה בלפורט שבלונג איילנד, בחשד שסייעה ללפחות 10 רוכשים למלא את פרטיהם במאגר החיסונים שהוקם ע"י מדינת ניו יורק (New York State Immunization Information System - מעין דרכון חיסונים מקומי).

עוד נמסר ממשרד התביעה במנהטן כי קליפורד מכרה את התעודות המזויפות באמצעות חשבון האינסטגרם שלה, תחת השם "AntiVaxMomma". היא מכרה את התעודות בעבור 200 דולר, ואילו ברקלי דרשה לקבל 250 דולר כדי לרשום את "הלקוחות" שלהן למאגר של המדינה.

"נמשיך לשמור על בריאות הציבור של תושבי ניו יורק באמצעות חקירות יזומות מסוג זה", כתב התובע הראשי והוסיף, "אנחנו זקוקים לעזרה מצד חברות מובילות במשק כגון פייסבוק, כדי למנוע מהונאות מסוג זה להתבצע בפלטפורמה שלהן".

15% לא
85% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE