הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקרית דיפלומטית חריגה: צרפת מחזירה את שגריריה מאוסטרליה ומארה"ב
בפריז זועמים על כך שאוסטרליה הודיעה על ביטול חוזה לרכישת צוללות צרפתיות, ובמקום המדינה תיכנס לברית חדשה עם ארה"ב ובריטניה, במסגרתה היא תקבל צוללות גרעיניות. שר החוץ הצרפתי: "עובדים על הפרויקט עם אוסטרליה מאז 2016...זו לא התנהגות מקובלת בין בנות ברית"

צרפת מחזירה את השגרירים מוושינגטון די. סי. ומקנברה, וזאת על רקע עסקת הצוללות שנחתמה השבוע בין ארצות הברית לאוסטרליה. כך אמר מוקדם יותר היום (שישי) שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בהודעה שפרסם בשעות הצהריים המוקדמות (שעות הערב בצרפת), שר החוץ לה דריאן הסביר שההחלטה התקבלה לאחר בקשתו של נשיא המדינה, עמנואל מקרון: "זוהי החלטה מוצדקת, בהתאם להכרזות החמורות של אוסטרליה וארצות הברית", כתב הדיפלומט הצרפתי הבכיר.

התקרית הדיפלומטית החריגה מגיעה ימים בודדים לאחר שאוסטרליה הודיעה כי בכוונתה לבטל חוזה שנחתם לרכישת צוללות צרפתיות, ובמקום היא תרכוש צוללות גרעיניות שייבנו עם טכנולוגיה אמריקאית.

לפי הדיווחים, לממשלת צרפת נודע על כוונת אוסטרליה לבטל את החוזה דקות בודדות לפני ההכרזה הפומבית של מנהיגי ארה"ב, אוסטרליה ובריטניה. צרפת צפויה להפסיד סכום המתקרב ל-100 מיליארד דולר בעקבות ביטול החוזה.

 

 

 

"לבקשתו של הנשיא מקרון, החלטתי להחזיר את השגרירים שלנו מארה"ב ומאוסטרליה להתייעצות", כתב לה דריאן בהודעתו, "צעד חריג זה משקף את החומרה של ההכרזה של שתי המדינות מתאריך ה-15 בספטמבר. נטישת הפרויקט שעליה צרפת ואוסטרליה עובדות מאז 2016, ביחד עם ההכרזה על שותפות חדשה עם ארה"ב, אינה מהווים התנהגות מקובלת בין בנות ברית".

 

הנשיאים ביידן ומקרון, מוקדם יותר השנה במהלך ועידת ה-G7 (צילום: הבית הלבן)

 

חשוב לציין כי המהלך האמריקאי נועד לשלוח מסר תקיף לסין, ובפרט לחזק את הברית האסטרטגית והביטחונית החדשה בין ארה"ב, אוסטרליה ובריטניה (המכונה AUKUS).

כמו כן, יש לציין שארה"ב ואוסטרליה דחו על הסף את הטענות לפיהן הצרפתים הופתעו מן ההכרזה, שכן הודעה בנושא הועברה ע"י הממשלה בקנברה.

 

שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, מוקדם יותר השבוע (צילום: AP)

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE