הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המצוד אחר בני זוג מוואלי לוס אנג'לס עובר שלב: ב-FBI מציעים 20 אלף דולר עבור מידע שיוביל למעצרם
בני הזוג מטרזנה שהורשעו בהונאה בהיקף של כ-18 מיליון דולר נעלמו בחודש שעבר, שבועות ספורים לפני שבית המשפט היה אמור לקבוע את עונשם; ככל הנראה, בני הזוג נוסעים במכונית הטויוטה שלהם

משרד ה-FBI בלוס אנג'לס מציע פרס כספי בגובה של עד 20 אלף דולר, בתמורה למידע שיוביל למעצרם של ריצ'רד אייבזיאן ואשתו מריאטה טרבליאן, בני זוג מהוואלי שהורשעו בהונאת ענק ונמלטו שבועות ספורים לפני גזר הדין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ריצ'רד אייבזיאן ומריאטה טרבליאן, לאחר מעצרם (צילום: Getty Images / משרד ה-FBI)

 

כזכור, בני הזוג נעצרו בחודש נובמבר האחרון בחשד להונאת הענק, במסגרתה הם השיגו במרמה כ-18 מיליון דולרים מתוכנית החירום שנועדה לסייע לעסקים קטנים במהלך משבר הקורונה.

בין היתר, החשודים השתמשו בכסף כדי לשלם מקדמות על לפחות 4 בתים ברחבי דרום קליפורניה - לרבות בטרזנה, גלנדייל ופאלם דזרט. כמו כן, הם רכשו יהלומים, מטבעות זהב, תכשיטי ושעוני יוקרה, בגדי מעצבים, כלי רכב יקרים ועוד.

לצדם של בני הזוג נעצרו גם ארתור אייבזיאן בן ה-41 (אחיו של ריצ'רד) ואשתו תמרה דדיאן בת ה-39, וקרוב משפחה נוסף בשם וואהה דדיאן. מוקדם יותר הקיץ, החמישה הורשעו בכל הסעיפים המיוחסים להם בכתב האישום החמור, לרבות הונאת בנקים, הונאה מרחוק, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע. ריצ'רד אייבזיאן אף הורשע בסעיף נוסף, גניבת זהות בנסיבות מחמירות.

לפי ההערכות, כל אחד מהנאשמים היה צפוי להישלח למאסר של לפחות 30 שנה בכלא הפדרלי. הסיבה לכך היא שכל סעיף של קשירת קשר לביצוע הונאה מרחוק והונאת בנקים עלול לגרור עד 30 שנות מאסר, והעבירות הנוספות עלולות לגרור 20 שנות מאסר כ"א. בנוסף, ריצ'רד אייבזיאן (שהואשם בגניבת זהות בנסיבות מחמירות) עלול להישלח לשנתיים נוספות בבית הכלא.

 

 

בני הזוג היו אמורים לחזור לבית המשפט החודש, אולם ב-29 באוגוסט הם חתכו את האזיקים האלקטרוניים שהוצמדו לרגליהם וברחו.

למחרת, בית המשפט הפדרלי חתם על צו מעצר לבני הזוג, שככל הנראה עושים שימוש בטויוטה קאמרי לבנה משנת 2004 (עם לוחית הרישוי 5JYK335). כמו כן, בהודעה שנמסרה מה-FBI לפני ימים אחדים הוסבר כי לאייבזיאן "היו בעיות עם סמים בעבר".

 

37% לא
63% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE