הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צבא ארה"ב מודה כי הרג 7 ילדים אפגנים: "זו הייתה טעות"
10 אזרחים אפגנים "נהרגו באופן טראגי" במתקפה האווירית ליד שדה התעופה בקאבול יום לפני הנסיגה הסופית. מפקד פיקוד מרכז הודה כי המידע המודיעיני היה שגוי

צבא ארצות הברית הודה כי הרג 10 אזרחים אפגנים, בהם שבעה ילדים ועובד הסיוע זמרי אחמדי, בתקיפת מזל"ט סמוך לשדה התעופה בקאבול - והסירו את האשמה שהטילו על דאע"ש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 המתקפה האמריקנית על מכוניתו של זמרי אחמדי, סמוך לשדה התעופה בקאבול (צילום: איי.פי)

 

הגנרל קנת מקנזי, מפקד פיקוד מרכז ארצות הברית, אמר כי האזרחים "נהרגו באופן טראגי" ב-29 באוגוסט, יום אחד לפני טיסות הפינוי האחרונות הכאוטיות שהוציא ממשל ביידן מקאבול. "אני משוכנע כעת שעשרה אזרחים, כולל שבעה ילדים, נהרגו באופן טראגי במתקפה הזו", אמר במסיבת עיתונאים. 

"כעת, על פי הערכות שלנו, לא סביר שהמכונית ומי שמתו היו קשורים לדאע"ש, והם לא היו איום ישיר על הכוחות האמריקנים", הוסיף מקנזי. 

כאשר ארה"ב ביצעה את המתקפה, הפנטגון הודיע כי מדובר במשימה מוצלחת למניעת הפצצות נוספות על שדה התעופה בעיר הבירה האפגנית, אחרי ש-13 חיילים אמריקנים נרצחו שם בפיגוע התאבדות של דאע"ש ב-26 באוגוסט. האלוף מארק מיילי, יו"ר המטות המשולבים, הגן אז על המתקפה הזו ואמר כי "היא בוצעה כהלכה והיא מוצדקת". 

עובד הסיוע האפגני, זמרי אחמדי, ותשעה מבני משפחתו, כולל שבעת הילדים, נהרגו במתקפה האווירית על ידי הכוחות האמריקנים. כך סיפר אחיו, רומאל אחמדי. הוא עבד במשך 14 שנים כמהנדס טכני באפגניסטן בקבוצת הצדקה Nutrition Education International שבסיסה בפסדינה, קליפורניה, אשר מטרתה היא לספק אוכל לאפגנים נזקקים. 

 

 המתקפה האמריקנית על מכוניתו של זמרי אחמדי, סמוך לשדה התעופה בקאבול (צילום: איי.פי)

 

זמרי הגיש בקשה לעבור לארצות הברית כפליט. מקנזי, בהודאתו, אמר כי "אני מביע תנחומים עמוקים למשפחתם וחבריהם של ההרוגים. התקיפה התרחשה מתוך אמונה אמיתית שהיא תמנע איום קרוב על הכוח שלנו ועל המפונים בשדה התעופה, אך זו הייתה טעות". 

מזכיר העיתונות של הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר כי שר ההגנה לויד אוסטין "מוסר את תנחומיו של בני משפחתם של אלה שנרצחו, כולל מר אחמדי". עד כה, משרד ההגנה לא קיבל החלטה על פיצוי כספי אפשרי למשפחתו של אחמדי, ועדיין אין החלטה האם להעמיד מישהו לדין, אמר קירבי. 

כמור, אחמדי מת לאחר שטיל Hellfire פגע ברכבו בשעה 16:53 בסוף אוגוסט. מקנזי אמר כעת כי "המידע שחזר על עצמו מהמודיעין שלנו היה שדאע"ש ישתמש בטויוטה קורולה במתקפה הבאה. ברור שהמודיעין שלנו טעה לגבי הטויוטה הלבנה הספציפית הזאת".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE