הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אריות ונמרים בגן החיות הלאומי בוושינגטון נדבקו בקורונה
תשעת החתולים איבדו את התיאבון והחלו להשתעל, ומבדיקת צואה הן נמצאו "חיוביות באופן משוער" לנגיף. מהגן נמסר שלא ברור כיצד נדבקו, וציינו שאין סכנה למבקרים

תשעה חתולים גדולים בגן החיות הלאומי סמית'סוניאן שבוושינגטון, ככל הנראה נמצאו חיוביים לקורונה - כך על פי הודעה רשמית של גן החיות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נמר מסוג אמור בגן החיות הלאומי סמית'סוניאן שבוושינגטון (צילום: Shutterstock)

 

שישה אריות אפריקאים, נמר סומטרי ושני נמרים מסוג אמור, מטופלים בנגיף על ידי צוות הגן, לאחר שבשבוע שעבר הם הראו סימפטומים לקורונה - עצלות, שיעולים, התעטשות וחוסר תיאבון. כך נמסר מגן החיות. 

לאחר שעובדי הגן זיהו שהחיות מתנהגות באופן חריג, תשעת החתולים עברו בדיקת צואה שהתוצאות שלה "חיוביות באופן משוער" - כאשר הקביעה הסופית תגיעה בימים הקרובים. 

"כל האריות והנמרים מטופלים בתרופות אנטי דלקתיות ותרופות נגד בחילות, כדי לטפל באי הנוחות והירידה בתיאבון. נוסף לכך, כולם מטופלים באנטיביוטיקה לדלקת ריאות חיידקית משנית", נמסר בהצהרה מגן החיות, שהוסיף כי תשעת החתולים נמצאים במעקב הדוק. כמו כן, צויין כי הציבור אינו נמצא בסיכון להידבקות, לאור המרחק הגדול בין בעלי החיים למבקרים. 

גן החיות אישר כי אף חיה אחרת לא הראתה סימנים להידבקות בקורונה, ומסר כי הם חוקרים אל מול כל הצוות שהיה בקרבת האריות והנמרים, אולם הם לא הצליחו לקבוע את מקור הזיהום. עוד צויין כי הפרטוקול כלפי כל המטפלים והצוותים בגן החיות, הוא לעטות מסכות בתוך אזורים מקורים, הציבוריים והלא ציבוריים של המקום, כמו גם שמירה קפדנית על היגיינה. 

 

אריה בגן החיות הלאומי סמית'סוניאן, בוושינגטון (צילום: Shutterstock)

 

"למרות שזה אפשרי שהווירוס הועבר על ידי נשא א-סימפטומי, יש אצלנו נוהל סטנדרטי עבור כל צוות המטפלים והצוותים החיוניים לעטות מסכות בכל האזורים המקורים הציבוריים והלא ציבוריים", נמסר מהגן. "מצב הבריאות והחיסון של העובדים שלנו הוא מידע רפואי חסוי".

משרד החקלאות האמריקני אישר חיסון מיוחד נגד נגיף הקורונה לבעלי חיים, שפותח על ידי Zoetis - חברת בת של פייזר, אשר תרמה 11,000 מנות חיסון לגני חיות ברחבי ארצות הברית. על פי סמית'סוניאן, סבב החיסונים הראשון יינתן לבעלי חיים מסוימים בגן, כאשר הוא היה זמין בחודשים הקרובים. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE