הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשרות אלפי מהגרים מהאיטי הגיעו לגבול בפחות משבוע - מעבר דל ריו נסגר זמנית
על מנת לטפל במשבר, ממשל ביידן מתכנן להוציא כחמש טיסות ביום כדי להחזיר את המהגרים, אשר התאספו מתחת לגשר ליד מעבר הגבול בטקסס, בחזרה לארצם

ממשל ביידן מתכנן לשלוח אלפי מהגרים האיטים שנמצאים מתחת לגשר ליד מעבר הגבול בטקסס, בחזרה לארץ מולדתם החל מיום ראשון הקרוב, זאת בעוד שרשות המכס והגבולות האמריקנית הודיעה על סגירה זמנית של הגבול בדל ריו. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהגרים מהאיטי בסמוך לגבול הדרומי של ארה"ב (צילום: איי.פי)

 

גורם רשמי אמר כי בין חמש לשמונה טיסות ביום ייצאו מערים שונות במטרה להקל על גורמים מקומיים ופדרליים בעיר דל ריו, אם כי לא ברור באילו ערים מדובר. כך צויין בסוכנות הידיעות איי.פי. 

על פי הערכות, יותר מ-13 אלף מהגרים, כאשר רובם המכריע מהאיטי, הגיע בימים האחרונים ותפסו מחסה מתחת לגשר הבינלאומי המחבר בין דל ריו לסיודד אקונה שבמקסיקו, בעוד מאות נוספים מגיעים מדי יום למקום. ביום רביעי, מספר המהגרים מתחת לגשר עמד על 4,000, וביממה למחרת עלה לכ-8,200. ביום שישי כמות המהגרים עמד על 11,000 וכאמור הם ממשיכים להגיע כל הזמן, עם דיווחים על עשרות אלפים שבדרכם למקום.

שופט מחוז ואל ורדה שבטקסס, לואיס אוונס, אמר ישנן משפחות שנמצאות מתחת לגשר כבר שישה ימים, בעוד כשלושה מטרים של אשפה נערמו במקום, שתי נשים ילדו, כולל אחת שנמצאה חיובית לקורונה והועברה לטיפול בבית חולים. 

בעקבות הצפת המהגרים, כאמור, רשות המכס והגנת הגבולות האמריקני הודיע כי מעבר דל ריו נסגר "כדי לענות על צרכי בטיחות ואבטחה דחופים". נוסעים הופנו למעבר איגל פאס, הנמצא במרחק של 90 ק"מ משם.  "סגירה זמנית זו הכרחית על מנת שרשות המכס תענה לצרכי האבטחה הדחופים כתוצאה מזרם מהגרים לדל ריו, והדבר ייכנס לתוקף באופן מיידי. הדבר יקדם ויגן על האינטרסים הלאומיים ויסייע להבטיח את ביטחונם של ציבור הנוסעים, ההעברה המסחרית ועובדי מתקני הגבול".

 

מהגרים האיטי בגבול דל ריו (צילום: Getty Images)

 

ביום חמישי, הסנאטור טד קרוז האשים את ממשל ביידן בכאוס בגבול, וטען כי הבית הלבן הורה לעצור את טיסות הגירוש להאיטי. "היו כ-900 האיטים שהתכוננו לעלות על הטיסות, כאשר הפעילים הפוליטיים בוושינגטון ביטלו אותן", טען קרוז. "ובכן, מה קרה? 900 האנשים האלה, כולם שלפו את הטלפונים הסלולריים שלהם ושלחו הודעות לחברים ולמשפחות… מ-700 אנשים המספר גדל ל-10,500 בגלל שההודעה הופצה: אם אתה מהאיטי, ג'ו ביידן וקמלה האריס אמרו, 'יש לנו גבול פתוח, בואו לדל ריו והם יתנו לכם להיכנס'".

כמו כן, בחמישי, רשות המכס והגבולות אישרו כי באוגוסט, הכוחות נתקלו ב-208,887 מהגרים בגבול הדרום-מערבי של ארצות הברית. מספר זה נמוך מעט מ-213,534 המהגרים שנתפסו בחודש יולי, אך הדבר מהווה את הפעם הראשונה מאז פברואר ומרץ בשנת 2000, שבמשך חודשיים רצופים נתפסו למעלה מ-200 אלף מהגרים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE