הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתקפה ישראלית? "סוריה בלי חשמל"
מה בדיוק קרה בלילה שבין שישי לשבת שהוריד את החשמל לחלקים נרחבים במדינה העוינת? והאם ישראל מעורבת בכך?, כל מה שידוע לנו בכתבה

אפלה נפלה על סוריה ביומיים האחרוניים (שישי עד שבת), כאשר תחנת החדשות 'SANA' הממלכתית הודתה כי הפסקת החשמל הארצית נבעה מהתקפה על אתר גז ועל צינור מסוים בדרום דמשק.

בשעות הלילה, על פי הדיווחים, החשמל חזר לחלק ניכר מבירת דמשק, בעוד שר החשמל ע'סאן אל-זמיל נשבע להחזיר את שאר החשמל למדינה תוך "שעות" מכיוון שטכנאים נמצאים במקום, עם זאת עדיין עאזורים רבים שרויים בעלטה. העיתוי המדויק של נפילת החשמל, ושמועות על פיצוץ אדיר שהתרחש רגע לפני שהחשמל נפל, מרמזים על חבלה סמויה אפשרית מצד ישראל, בהתחשב בכך שהאפלה החלה בדיוק כשה'נאגלה' השנייה של משאיות הדלק האיראניות עברו אל לבנון מסוריה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במקביל כידוע, מוקדם יותר היום דווח כי המכלית האיראנית החלה בהורדת דלק בנמל בניאס בסוריה.

כאמור הדברים באים על רקע הבטחת חיזבאללה להכניס דלק איראני ללבנון בצל משבר האנרגיה במדינה שגרם להפסקות חשמל קשות בערים הגדולות במהלך החודש האחרון.

נשקלת גם אפשרות להתקפה על תשתיות סוריה בידי שרידי ארגוני מורדים, מה גם שבשבועות האחרונים התחדשה לחימה עזה במרכז העיר דרעא שבדרום המדינה שסועת המלחמה.

על פי בלוגר ופרשן פופולרי בסוריה, "גורמים בדרום דמשק דיווחו על פיצוץ שהתרחש שניות לפני הפסקת החשמל. כל זה קרה כאשר קבוצת המכליות השנייה שהובילה דלק איראני חצתה ללבנון".


שאלת מקור פעילות החבלה בהתחשב בעיתוי החשוד ביותר הובילו את הפרשן הגיאו-פוליטי מסוריה, אהרון מאטה לכתוב כי, "בדיוק בזמן שחיזבאללה מביא דלק נחוץ ללבנון, סוריה סובלת ממתקפת חבלה המובילה להפסקת החשמל, זאת נוסף על המחסור הרגיל בחשמל הנגרם בעיקר מהסנקציות האמריקאיות והמלחמה המלוכלכת בת 10 השנים", הוסיף מאטה.

ישראל לא התייחסה לדיווחים. ובתוך כך מיעוט התקיפות הישראליות מאז שעלה נפתלי בנט לתפקיד ראש הממשלה מעיד כי שינוי המשוואה עלול לסמל כי ישראל החלה לפפעול באמצעות סוכנים אחרים בשטח.

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE