הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"דיי לשואה הפלשתינית!" ביהמ"ש החליט שפרו-פלשתינים יוכלו לעמוד עם כרזות אנטישמיות מחוץ לבית כנסת של ניצולי שואה
במשך למעלה מ-17 שנים ממררים פעילים אנטישמיים ופרו-פלשתינים את חייהם של אנשי הקהילה היהודית בעיר אן-ארבור שבמישיגן, בית המשפט החליט - "זוהי זכותם החוקתית להפגין", בין באי בית הכנסת מספר ניצולי שואה

מחאות פרו-פלסטיניות פרובוקטיביות מחוץ לבית כנסת יהודי במישיגן הופכות למוגנות על ידי התיקון הראשון של החוקה, כך על פי פסיקת בית משפט פדרלי מיום רביעי השבוע.

בית המשפט סירב לעצור את ההפגנות או לקבוע להגבלותיהם ליד אחד מבתי הקהילה היהודית באן-ארבור.

לפי דיווח YWN וסוכנות הידיעות AP, ההפגנות מתרחשות מדי שבוע מאז 2003 (!), כאשר אנשים מחזיקים שלטים בהם כתוב "השחיתות של הכוח היהודי", "הפסיקו את מימון ישראל" ו"סיום השואה הפלסטינית".

חברי קהילת בית ישראל, כולל כמה ניצולי שואה, אמרו כי ההפגנות הפריעו לפולחן השבת וגרמו למצוקה רגשית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אך המתכנסים לא טענו כי המפגינים אי פעם חסמו אותם משימוש בבית הכנסת שלהם או שההפגנות אפילו נשמעו מתוך הבניין", אמר השופט ג'פרי סאטון.

על פי נוסח "הפשרה" הציע השופט כי המפגינים יוכלו לעמוד במרחק של כ-300 מטרים אך נוסח זה לבסוף בוטל.

"המכשול העיקרי הוא ההגנות החזקות שהתיקון הראשון מעניק למחאות לא אלימות בנושאים המדאיגים את הציבור", אמר השופט סאטון בפס"ד.

לדעתו הצטרפו השופט דיוויד מק'קיג, השופט אריק קליי, שהסכימו לפס"ד מנימוקים שונים.

האיגוד האמריקאי לחירויות האזרח הגיש כתב תמיכה בפעילים האנטישמיים ואמר כי ההפגנות זכאיות להגנה גם אם הן "פוגעניות, מעצבנות וחסרות טעם".

"אם לנציגי הציבור ולבתי המשפט יש שיקול דעת לדכא דיבור שהם לא אוהבים, אף אחד מאיתנו לא באמת יהנה מחופש הביטוי", מסר דן קורובקין מה-ACLU.

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE