הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: רגעים לפני שצבא ארה"ב טעה בזיהוי והרג 7 ילדים - ה-CIA הזהיר את הכוחות
על פי גורמים המעורים בפרטים, סוכנות הביון האמריקנית זיהתה אזרחים ברכב - אך זה היה מאוחר מדי | מחוקקים רפובליקנים תקפו את הממשל: "עוד תוצאה איומה"

אחרי שמפקד פיקוד מרכז ארצות הברית לקח אחריות על מותם של עשרה בני אדם באפגניסטן, ביניהם שבעה ילדים, והגדיר זאת כ"טעות טרגית" - כעת מתברר כי רגע לפני שהטיל האמריקני שוגר, ה-CIA הזהיר כי ככל הנראה ישנם אזרחים, כולל ילדים, ברכב המוצב כמטרה. כך על פי שלושה גורמים המעורים במקרה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 המתקפה האמריקנית על מכוניתו של זמרי אחמדי, סמוך לשדה התעופה בקאבול (צילום: איי.פי)

 

אך כאמור, זה היה מאוחר מדי. האזהרה הגיעה שניות לפני שהטיל שוגר ופגע במכונית, והביא למותם של עובד הסיוע זמרי אחמדי, שעבד בשיתוף פעולה עם ארה"ב במשך כ-14 שנים, כמו גם שבעה ילדים קטנים. 

בשבוע שלאחר מכן, הצבא התעקש כי מדובר בתקיפה מוצדקת על מטרת טרור שאושרה על ידי הגורמים הבכירים, וכי מדובר בתקיפת מנע אחרי החשש מפיגוע טרור נוסף, אחרי ש-13 חיילים אמריקנים נרצחו בשדה התעופה בקאבול. הצבא הודה אז כי ייתכן שאזרחים מסוימים נהרגו, אבל ביום שישי האחרון, הצבא הודה כי אף אחד במכונית לא היה קשור לדאע"ש. 

 

זמרי אחמדי, נהרג בתקיפה האמריקנית בקאבול (צילום: מתוך פייסבוק) 

 

לאחר שהגנרל קנת' מקנזי הודה בשישי כי הצבא האמריקני טעה באותה תקיפה, מחוקקים רפובליקנים זעמו ותקפו את ממשל ביידן בטענה כי האירוע הוא סימפטום לאופן שבו האמריקנים נסגו מאפגניסטן, מה שהוביל לנפילתה המהירה של הממשלה האפגנית ועלייתו של הטליבאן. 

הנציג קרלוס גימנז מפלורידה, חבר בוועדה לביטחון הפנים, ניפץ את הרטוריקה שבחר להציג ביידן כאשר הגן על ההתמודדות שלו עם פינוי האמריקנים ובני הברית האפגנים מקאבול. "ביידן, 31\8: 'כך תוכננה המשימה'. האמריקנים תקועים באפגניסטן. אזרחים, כולל ילדים, נהרגו בתקיפה אווירית שפספסה את המטרה. כך נועדה המשימה?", צייץ גימנז. 

 

 

הנציגה יאנג קים מקליפורניה, אמרה כי הטעות הטרגית מעוררת ספק ביכולת של ביידן לשמור על ביטחון האמריקנים שנותרו באפגניסטן. "הנשיא ביידן אמר כי ניתן לשמור על ביטחון האמריקנים באפגניסטן, אך תקיפת המל"ט האחרונה שפגעה במטרה הלא נכונה, הורגת אזרחים אף לא מחבלים של דאע"ש, מעמידה זאת בסימן שאלה", כתבה. 

 

 

הנציגה מישל סטיל מקליפורניה, כתבה ברשת כי המוות של האזרחים הוא "טרגדיה לא הגיונית". "זו טרגדיה לא נתפסת. ממשל ביידן צריך לקחת יותר אחריות כאשר אנחנו מתמודדים עם הנסיגה הכאוטית הזו". 

הנציג פרד קלר מפנסילבניה קרא לאחראים על הטעות לתת דין וחשבון: "עוד תוצאה איומה של הנסיגה של ביידן מאפגניסטן. מישהו חייב לקחת אחריות". 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE